RegioBank positioneert zich steeds meer als lokale buurtbank. Naast dat de bank dit jaar een aantal geldautomaten heeft ingericht in kleine dorpskernen gaat RegioBank ook servicebalies openen in een aantal winkels van SPAR. Consumenten kunnen één dagdeel per week terecht bij de servicebalie met hun vragen rondom sparen en betalen. Ook met dit initiatief steunt RegioBank op de betrokkenheid van de lokale gemeenschap.
Samenwerking
In plaatsen in Nederland waar voorzieningen verdwijnen slaan RegioBank en SPAR de handen ineen om naar eigen zeggen de leefbaarheid te bevorderen en de lokale economie te ondersteunen. Hiervoor gaat RegioBank in een aantal SPAR winkels een serviceloket inclusief geldautomaat inrichten. Met de ‘bank in de buurtwinkel’ zorgen RegioBank en SPAR ervoor dat bancaire dienstverlening terugkeert in dorpen waar deze is verdwenen of gaat verdwijnen. Hans van den Bor (RegioBank) en Sjaak Kranendonk (SPAR) tekenen hiervoor afgelopen vrijdag een intentieovereenkomst.
Hans van den Bor, directievoorzitter RegioBank: ‘Wij zijn samen met SPAR deze proef gestart omdat steeds meer voorzieningen verdwijnen uit dorpen en kleine steden. Wij vinden dat iedereen een bank en geldautomaat in de buurt verdient. Dichtbij en persoonlijk dus.'
Serviceloket
RegioBank start samen met SPAR een proef in dorpen in krimpgebieden om zowel contant geld beschikbaar te stellen als een extra serviceloket in te richten. Minimaal één dagdeel in de week wordt de servicebalie bemand door een zelfstandig adviseur van RegioBank. Consumenten kunnen bij deze servicebalie terecht voor vragen rondom sparen en betalen.
Vijf proeflocaties
RegioBank en SPAR hebben afgesproken dat ze starten met een proef in vijf dorpen in krimp- en anticipeergebieden. De daar opgedane ervaringen worden gebruikt om in meer dorpen een serviceloket in te richten.