ABN AMRO komt weer terug op de shirts van AJAX

21 november 2014 Banken.nl 1 min. leestijd

Vanaf januari is ABN AMRO weer te zien op het tenue van Ajax.  ABN AMRO is per 1 januari 2015 Partner van de Toekomst en komt op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. De bank zal tevens maatschappelijk partner van Ajax worden. Voor veel Ajacieden gaan de gedachten automatisch terug naar 17 seizoenen waarin de bank hoofdsponsor was van Ajax en waarin Ajax grote successen boekte.

Hoofdsponsor van de toekomst
ABN AMRO komt op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. Daarnaast wordt de naam ABN AMRO prominent zichtbaar op sportpark de Toekomst. De vaste vergoeding van de overeenkomst bedraagt gemiddeld €2.550.000 per jaar. Daarnaast is een variabel deel van maximaal €300.000,- per jaar afgesproken.

Edwin van der Sar, Directeur Marketing van Ajax: “ABN AMRO wil talentontwikkeling in Nederland stimuleren. Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op de Toekomst. Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN AMRO hoofdsponsor was. Ajax en ABN AMRO kennen elkaar al jaren en ik ben blij dat wij weer intensief gaan samenwerken.”

Ernst Boekhorst, Manager Sponsoring van ABN AMRO: “De jeugdopleiding van Ajax is een begrip in de internationale voetbalwereld. We zijn er trots op dat de naam ABN AMRO aan de Toekomst wordt verbonden. Dit partnership past perfect bij het sponsorbeleid van ABN AMRO, waarin talentontwikkeling en het bouwen van maatschappelijke partnerships centraal staan.”