ABN AMRO verlengt hoofdsponsorschap van ABN AMRO Open tot 2028

17 februari 2025 Banken.nl

ABN AMRO blijft ook de komende drie jaar als hoofdsponsor verbonden aan het ABN AMRO Open. De bank heeft de samenwerking met het internationale tennistoernooi in Rotterdam Ahoy verlengd tot en met 2028. Dit geldt zowel voor het ATP-toernooi als voor het ITF-rolstoeltennistoernooi.

ABN AMRO en Rotterdam Ahoy werken al samen sinds de eerste editie van het toernooi in 1974. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een van de grootste indoortennistoernooien ter wereld. De bank was bovendien de oprichter van het rolstoeltennistoernooi, dat sinds 2009 op gelijke voet wordt aangeboden.

“Het ABN AMRO Open biedt een mooi platform voor toptennis en toprolstoeltennis”, reageert CEO Robert Swaak. “Daarbij ontvangen we op het toernooi ook veel klanten. Sinds 2009 zetten we ons in om rolstoeltennis hetzelfde podium te bieden en met het toernooi maatschappelijk impact te maken.”

Ook Jolanda Jansen, CEO van Rotterdam Ahoy, is verheugd over de verlenging van de samenwerking: “De naamgeving van ABN AMRO is al de langstlopende op de ATP Tour en het is fantastisch dat we daar nu drie jaar aan toe kunnen voegen. Het is een partnerschap in de zuiverste vorm.”

Sportieve én maatschappelijke impact

De verlenging past binnen de sponsorstrategie van ABN AMRO, die zich richt op het versnellen van gelijke kansen. De bank zet zich in het bijzonder in voor vrouwen, sporters met een beperking en kinderen uit achterstandsituaties. Het ABN AMRO Open is daarbij een belangrijk platform om maatschappelijke impact te maken.

Toernooidirecteuren Richard Krajicek en Esther Vergeer blijven de komende jaren betrokken bij het evenement. Vergeer onderstreept het belang van de sponsoring: “Het rolstoeltennistoernooi is voor mij na zeventien jaar nog altijd het bewijs dat sponsoring daadwerkelijk versnelt. Zonder ABN AMRO was het nu geen onlosmakelijk onderdeel van het ABN AMRO Open geweest.”

“Een game, een set, een perfect match. Zo zou ik de samenwerking tussen het toernooi en ABN AMRO willen omschrijven”, aldus collega-directeur Richard Krajicek. “Het internationale tennis staat voor een nieuw begin, met nieuwe sterren die nieuwe fans naar de sport trekken. Om hier met ABN AMRO en Rotterdam Ahoy mede vorm aan te mogen geven is iets om naar uit te kijken.”

Belangrijk zakelijk platform

Het ABN AMRO Open is niet alleen een sportief hoogtepunt, maar ook het grootste hospitality-event van Nederland. Jaarlijks bezoeken zo’n 127.000 mensen het toernooi, waaronder 10.000 relaties van de bank.

Voor ABN AMRO en Rotterdam Ahoy blijft vernieuwing een belangrijk speerpunt. “Samen kijken we jaar na jaar hoe we het ABN AMRO Open nog beter kunnen maken. Voor de spelers, de fans en de media”, besluit Jansen.

Meer over ABN AMRO
Profielpagina
ABN AMRO is een partner van Banken.nl