ING heeft vorige week een nieuw online platform gelanceerd waar klanten elkaar kunnen helpen met financiële vraagstukken. Ook kunnen klanten via dit platform aanbevelingen doen voor het verbeteren van de dienstverlening van ING. Alle klanten hebben toegang tot de community door in te loggen met de inloggegevens van Mijn ING. Aanleiding voor de community is dat steeds meer klanten meer belang hechten aan de mening van haar ‘peers’ dan aan die van een commerciële instelling.
ING Community
De ING Community sluit aan op de trend dat mensen niet meer zomaar hun geldzaken onderbrengen bij één partij en steeds meer een beroep doen op ervaringen van anderen. “Consumenten gebruiken vergelijkingssites, willen weten hoe andere mensen zaken aanpakken, polsen hiervoor hun directe omgeving of lezen ervaringen van anderen om uiteindelijk een financiële beslissing te nemen”, aldus ING Communitymanager Linda van Seuren. “Onze Community sluit aan op deze manier van klantoriëntatie.”
Altijd een goed antwoord
Het ING Webcare Team ziet de forumberichten, ideeën en reacties. Van Seuren: “Waar Webcare bij Twitter en Facebook bovenop de conversatie zit, geven we in de ING Community klanten juist de ruimte om op elkaar te reageren. Is een vraag na een dag nog niet beantwoord, of is er een vraag onjuist beantwoord dan helpt Webcare. Elke vraag verdient tenslotte het beste antwoord waarmee onze klanten een stap verder komen.“
Blog van experts
Experts nemen van tijd tot tijd de ruimte in de ING Community om blogs te plaatsen met bruikbare tips en hun visie. De onderwerpen voor deze blogs zijn divers, zoals wonen, studeren, beleggen, werk, pensioen en ondernemerschap en hebben altijd een duidelijke relatie met vragen van consumenten over financiële thema’s of met de dienstverlening van ING.