RegioBank meest klantgerichte bank van Nederland

15 april 2016 Banken.nl 2 min. leestijd

RegioBank is tijdens de Customer Centric DNA Awards uitgeroepen tot het meest klantgerichte bedrijf van Nederland in de categorie banken. Daarnaast ontving RegioBank de thema award ‘Klant of Partner’, een award voor het bedrijf dat het beste met zijn klanten samenwerkt. Ruim 12.000 Nederlanders deelden hun meningen en ervaringen over bedrijven waar zij klant zijn en beoordeelden hen op klantgerichtheid. Vorig jaar won Triodos Bank de CCDNA Award.

Customer Centric DNA
Jaarlijks doet BearingPoint, een internationaal consultancybureau, in diverse landen onderzoek naar de klantgerichtheid van bedrijven. Ook in Nederland is dit het geval - de zogeheten ‘Customer Centric DNA Awards’ - zijn afgelopen donderdag in ons land voor de vijfde keer uitgereikt.

Om de klantgerichtheid van bedrijven te beoordelen heeft BearingPoint onderzoeksbureau DVJ Insights de opdracht gegeven om meer dan 12.000 klanten van 113 bedrijven te ondervragen over hun klantbeleving.



RegioBank
RegioBank is uitgeroepen tot het meest klantgerichte bedrijf van Nederland in de categorie banken. Hans van den Bor, directeur RegioBank, direct na de prijsuitreiking: ‘Wat een ongelofelijk mooie waardering van onze klanten. Vooral voor onze Adviseurs. Zij zijn degenen die dag in dag uit het contact met de klanten hebben. Zij zijn degenen waar de klant altijd kan binnenlopen, bij iemand die hij kent. En hoe mooi is het dat klanten dat ook zo waarderen.’

D-reizen mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. BMW eindigde op de tweede plaats. In de top 10 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren, waaronder HEMA en RegioBank.

Klant of Partner?
Dit jaar werd er tijdens de Customer Centric DNA Awards ook een award uitgereikt aan het bedrijf dat het beste met zijn klanten samenwerkt (co-creatie). Die prijs ging naar RegioBank. De organisatie van de awardshow stelt dat RegioBank de terechte winnaar van de thema award is omdat de bank hun klanten niet als klanten ziet, maar echt als partner waarmee zij samenwerkt.