Na de introductie van Knab in september 2012 als de nieuwe retailbank van Nederland zet Knab in op het uitbreiden en verbeteren van haar dienstverlening aan de hand van co-creatie met haar klanten.
"We hebben de dienstverlening samen met klanten opgebouwd, en willen daar verder mee gaan", aldus René Frijters, oprichter en CEO van Knab. In zijn keynote op het congres Emerce eFinancials 2012 benadrukt René Frijters het belang van persoonlijke aandacht en advies. Persoonlijk contact vindt bij Knab met name digitaal plaats, via Skype-achtige digitale kantoren.
Knab Live
Via het interactieve platform Knab live gaat Knab de dialoog aan met (potentiële) klanten. Klanten kunnen op alle blogs reageren en in discussie treden met financieel experts. Via Knab live wordt actief feedback gevraagd over de huidige dienstverlening en gediscussieerd over de toekomstige dienstverlening. Van nieuwe ideeën en complimenten tot vragen en klachten. Zo wordt bij het ontwerpen van nieuwe producten zoals een zakelijk rekening en creditcard actief gevraagd naar de wensen van de toekomstige gebruiker.
Daarnaast gebruikt Knab het online platform om consumenten te overtuigen van de meerwaarde van de nieuwe bank.
Toch ook fysiek contact
Om haar klanten te leren omgaan met de tool Financieel Plan zet Knab ook fysiek contact in. Klanten worden uitgenodigd om op het kantoor van Knab in Hoofddorp met ondersteuning van een medewerker van de Servicedesk aan het werk te gaan met zijn of haar Financieel Plan.