Rabobank breidt mobiele betaaldiensten verder uit
In navolging op de succesvolle pilot met contactloos betalen in Leiden breidt Rabobank zijn dienstverlening op het gebied van mobiel betalen verder uit. Met de nieuwe dienst Rabo Wallet en het combineren van de Rabo diensten MyOrder en Cashless Betalen wil Rabobank zijn klanten een breed aanbod aan mobiele betaaldiensten bieden. Voor de consument goed nieuws, want steeds meer mensen zien de voordelen van snel en gemakkelijk betalen met behulp van de mobiele telefoon. De diensten zullen vanaf het tweede kwartaal van 2014 beschikbaar zijn.
Eind vorig jaar startte Rabobank, in samenwerking met ABN AMRO en ING, een pilot voor contactloos betalen. Door deze dienst konden klanten sneller en makkelijker afrekenen, door met een mobiele telefoon of 'contactloze pas' met een Near Field Communication (NFC) chip te 'swipen' langs een apparaatje.
Rabo Wallet
Bovenstaande pilot laat zien dat mensen steeds vaker hun mobiele telefoon willen gebruiken voor betalingen. Rabobank speelt vol in op deze trend en introduceert de Rabo Wallet, een digitale portemonnee op de mobiele telefoon, die klanten in staat stelt kleine betalingen te doen met de mobiele telefoon. Jeroen Verrijdt, directeur Betalen en Sparen van Rabobank over de Rabo Wallet: “Met de Rabo Wallet biedt Rabobank haar klanten onder meer de nieuwe manier van betalen, vergelijkbaar met het betalen via de pinpas, maar dan met je telefoon”. De Rabo Wallet heeft daarnaast diverse extra opties zoals het inscannen van kassabonnen, het tonen van een actueel saldo en het toevoegen van bonus- en klantenkaarten, aldus Verrijdt.
MyOrder samengevoegd met Cashless Betalen
In 2009 introduceerde de Rabobank de dienst MyOrder, een mobiele dienst waarmee in de horeca, bioscopen, parkeergelegenheden en restaurants bestellingen en betalingen gedaan kunnen worden. In totaal is het aantal locaties in Nederland waar MyOrder gebruikt kan worden in de afgelopen jaren van 4.000 naar 11.000 uitgebreid .
Rabobank combineert de MyOrder dienst nu met haar Cashless Betalen dienst, waardoor klanten nu zowel via de mobiele app als via MyOrder aan de kassa (met behulp van NFC technologie via bijvoorbeeld een sticker, sleutelhanger of polsbandje) betalingen kunnen doen. Klanten kunnen de mobiele dienst vooral gebruiken bij zorg- en onderwijsinstellingen, bedrijfsrestaurants en sportkantines, waar klanten over het algemeen snel willen betalen.