Voogd & Voogd zet stap in automatiseren adviesproces
Met de introductie van het platform Klik & Advies zet Voogd & Voogd een eerste stap in het automatiseren van het adviesproces. Volgens de serviceprovider uit Middelharnis zorgt het nieuwe platform er voor dat adviseurs 70% van hun tijd bezig kunnen zijn met advisering in plaats van met administratie.
Geautomatiseerd advies
Met behulp van het platform kunnen adviseurs een geheel geautomatiseerd advies samenstellen en communiceren aan de klant. De klant kan zijn profiel en adviezen benaderen via een persoonlijke pagina. De adviseur kan ook polissen die niet bij Voogd & Voogd lopen, toevoegen om het advies te completeren.
Eerste stap
Voogd & Voogd ziet de introductie als een eerste stap in het automatiseren van het adviesproces. De achterliggende 'kennisregels' worden in de loop van het jaar uitgebreid en ook de mogelijkheden voor klantcommunicatie nemen toe.
Adviseur aan het stuur
“De adviseur blijft altijd zelf bepalen of hij de geautomatiseerde adviezen naar de klant verstuurt. Zoals voor onze hele dienstverlening geldt: wij ondersteunen, de adviseur bepaalt”, aldus CEO Bas de Voogd.