MoneYou verandert huisstijl
Financiële dienstverlener MoneYou heeft een verandering van haar huisstijl doorgevoerd. Na vijftien jaar vond de leiding het tijd voor een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. MoneYou richt zich met deze verandering op een betere ervaring via mobiele apparaten en verwacht hiermee meer aan te sluiten bij haar belangrijkste doelgroep, millennials.
Online financiële dienstverlener MoneYou kiest op haar vernieuwde website voor meer kleur, wat contrasteert met de gebruikte zwart-wit portretfotografie. Door deze verandering wil het bedrijf haar innovatieve karakter tonen en meegaan met de tijd. De overlappende o’s in het nieuwe logo staan volgens MoneYou voor het voeren van een open communicatie met klanten. Niet alleen in beeld kiest MoneYou voor een andere aanpak, ook de klantcommunicatie wordt naar eigen zeggen meer transparant en laagdrempelig.
De rebranding richt zich met name op millennials, voor MoneYou een belangrijke doelgroep. Deze millennials willen volgens de geldverstrekker vooral zelf hun eigen (financiële) zaken regelen, in plaats van dat iemand anders het voor hen doet. Om deze reden is de website aangepast naar een mobile-first karakter en wordt binnenkort een nieuwe app gelanceerd waarmee klanten op verschillende mobiele apparaten zelf hun bankzaken kunnen regelen.
Gelijkwaardigheid
“Wij geloven in een gelijkwaardige relatie met de klant”, zegt Bas Boelhouwers, CCO van Moneyou. “Dit zie je terug in de manier waarop wij met onze klanten communiceren. We vragen klanten om hun meningen en ervaringen met ons en met andere klanten te delen. Dat is de beste manier om te leren en te verbeteren. Zo kunnen we hen bieden wat zij écht willen. Onze rebranding reflecteert deze visie. Bij de online-interface van onze producten blijven functionaliteit, transparantie en gebruiksvriendelijkheid voorop staan, wat mensen helpt om eenvoudig zelf online hun bankzaken te regelen.”