De Hypotheker kiest Findesk voor nieuwe adviessoftware
Bij de uitbreiding van zijn digitale dienstverlening aan klanten die maakt De Hypotheker gebruik van Findesk. Het softwarepakket van Topicus biedt volgens Twan Cats, CCO van De Hypotheker, de juiste flexibiliteit en veel gebruiksgemak.
In een hypotheekmarkt waarin consumenten zich in toenemende mate online oriënteren, steeds meer ‘in control’ willen zijn en altijd en overal inzicht en overzicht wensen te hebben, is het voor aanbieders van groot belang hun digitale dienstverlening up-to-date te houden. Dit des te meer omdat elke consument zijn eigen unieke omstandigheden, wensen en mogelijkheden heeft waanneer het aankomt op het aanvragen van een hypotheek. Dit alles vormde voor De Hypotheker aanleiding om zijn digitale dienstverlening verder uit te breiden met verschillende bedieningsconcepten.
In het kader van deze digitale uitbreiding zijn drie nieuwe proposities op een modern en open IT-landschap ontwikkeld. Findesk – dat onlangs nog werd aangemerkt als de beste adviessoftware van 2018 – vormt onderdeel van dit IT-landschap. “Met Findesk kiest De Hypotheker voor gemak, flexibiliteit en toekomstbestendigheid, aldus Topicus, het IT-bedrijf waar Findesk onderdeel van uitmaakt. Twan Cats van De Hypotheker onderschrijft dit: “Het is 'API driven', visueel goed en werkt intuïtief. Dat sluit aan bij onze werkwijze.”
Cats geeft verder aan De Hypotheker en zijn klanten de komende jaren veel profijt zullen hebben van Findesk, daarbij ook verwijzend naar de net door het softwarepakket in de wacht gesleepte titel: “Findesk is 24/7, op ieder device, overal ter wereld bereikbaar (SaaS-oplossing) en is het technisch gezien de meest vooruitstrevend adviessoftware in de markt. Een goede basis voor de toekomst. Uit het jaarlijkse onderzoek van DFO naar de waardering van financiële softwarepakketten onder gebruikers, wordt Findesk in 2018 het hoogst gewaardeerd in de categorie adviessoftware.”
De Findesk-software wordt gebruikt door ruim 400 financieel adviseurs, werkzaam in de 177 kantoren van De Hypotheker. Dennes Roes, directeur van Findesk, geeft aan dat dit een mooie kans biedt: “Samen met De Hypotheker willen we het adviesproces verder toespitsen op de klantspecifieke behoeften. Door Findesk te integreren in de dienstverlening van De Hypotheker, doorlopen klanten efficiënter en sneller de hypotheekaanvraag. Zo kunnen adviseurs meer betekenen voor hun klanten en vinden consumenten sneller een hypotheek die bij hen past.’’
Met zijn ruim 900 medewerkers – waaronder de nieuwe CFO Paul Noordeman – biedt Topicus platformen voor de zorg, het onderwijs, gemeentes, de juridische en de financiële sector. “Binnen deze sectoren wil Topicus constant op alle vlakken voor verregaande verbeteringen zorgen. De regie aan de burger geven en zelfredzaamheid vergroten is de ambitie”, aldus het bedrijf.