Lancering eerste health & fitness creditcard ter wereld een feit

11 mei 2021 Banken.nl

De Engelse FinTech organisatie Railsbank en het Amerikaanse gezondheidsplatform Paceline werken samen aan de allereerste gezondheid- en welzijnscreditcard ter wereld.

Railsbank is een FinTech platform dat op wereldwijde schaal actief is. Het bedrijf maakt gebruik van  innovatieve producten als Banking-as-a-Service en Cards-as-a-Service, die zijn ontwikkeld vanuit zijn financiële kernplatform. Volgens het bedrijf moeten voordelige financiële diensten voor iedereen toegankelijk zijn.

Fitness doel

De creditcard wordt uitgegeven onder het merk Paceline. Met de card kunnen klanten van het platform profiteren van cashback acties op basis van hun lichaamsbeweging en uitgaven. Merken als Amazon, Starbucks, Target en Athleta geven korting aan gebruikers van de Paceline creditcard.

Daarnaast ontvangen gebruikers een verhoogde cashback bij de aanschaf van gezondheidsartikelen en verdienen ze extra’s wanneer ze hun wekelijkse fitness doel bereiken op de Paceline app.

Lancering eerste health & fitness creditcard ter wereld een feit

Infrastructuur

Dov Marmor, Chief Operating Officer van Railsbank (Noord-Amerika), over de samenwerking met Paceline: “Wij bieden de infrastructuur die nodig is om een creditcard snel te lanceren en Railsbank neemt het zware werk op zich: bankzaken, kredietverstrekking, betalingsverkeer, risicobeheer en compliance. Dit geeft Paceline alle ruimte om zich te richten op gebruikerservaring, klantenervaring en het onderscheiden van hun merk op de markt.”

Nederlandse markt

Hoewel ook in Nederland het gebruik van sport- en beweegapps toeneemt, is een gezondheidsapp die een eigen creditcard verstrekt de Nederlandse markt nog vreemd. Daarmee loopt de Nederlandse markt een hoop voordelen mis volgens Joel Lieginger, CEO en oprichter van Paceline.

Hij licht toe: “We merken dat actieve gebruikers drie keer meer geld uitgeven en vijf keer winstgevender zijn voor financiële dienstverleners. De creditcard vormt een fantastische motivatie om meer te bewegen, door alle activiteit te belonen met financiële voordelen.”

Lees ook: De digitale doodzonde van traditionele financiële instellingen