Yolt gaat samenwerking aan om incasso van schulden te verbeteren
De Britse open banking provider Yolt heeft een strategisch partnerschap aangekondigd met een schuldhulporganisatie, The Digital Debt Resolution Agency (The Digital DRA). Hierdoor ontstaat een samenwerking waarbij open banking payment- en data services worden gebruikt om de afwikkeling bij schulden te verbeteren in het Verenigd Koninkrijk.
De samenwerking zal naar verwachting in januari 2022 van start gaan. De geleverde diensten van Yolt, de Account Information Service (AIS) en Payment Initiation Service (PIS), zullen de manier vereenvoudigen waarop klanten formulieren voor inkomsten en uitgaven invullen en hun online betalingen organiseren.
De samenwerking is ontstaan vanuit het gemeenschappelijk doel om open banking te gebruiken ter ondersteuning van mensen wiens persoonlijke omstandigheden zijn veranderd, en die daardoor een betaalbare afbetalingsregeling nodig hebben. AIS data stellen The Digital DRA in staat om een betaalbare, op maat gemaakte regeling voor klanten te treffen, waardoor ze hun account snel en efficiënt kunnen herstellen op een stressvrije manier.
Nu kost het online proces veel tijd om alles in te vullen en daarbij worden regelmatig fouten gemaakt. Klanten raden soms naar wat ze moeten invullen. De AIS-functie die The Digital DRA gebruikt zorgt voor snelheid omdat transactie-informatie automatisch wordt opgehaald, zodat veel van tevoren wordt ingevuld waarmee veel fouten tot het verleden behoren.
Nicolas Weng Kan, CEO van Yolt, zegt in een reactie op de plannen verheugd te zijn om te gaan samenwerken met The Digital DRA als hun open banking partner. “De afwikkeling van schulden vinden we erg belangrijk en dat zal alleen maar meer worden vanwege de gevolgen van de pandemie en de toenemende inflatie.”
Volgens Wen Kan, kan het bedrijf zich door de samenwerking beter concentreren op het ondersteunen van klanten bij het verbeteren van hun financiële situatie. “Samenwerking met bedrijven als The Digital DRA stelt open banking in staat om verouderde financiële diensten grondig te herzien, zowel procesmatige diensten als diensten gericht op klantervaring.”
Ook de Managing Director van The Digital DRA, Arren Khan, ziet de voordelen van de samenwerking. “De open banking oplossingen van Yolt helpen ons niet alleen bij het stroomlijnen van de ‘klantenreis’, maar helpen ook bij het maken van betere en betaalbaardere plannen voor onze klanten. Dit is van groot belang omdat de mensen die bij ons komen vaak financiële problemen hebben, en wij willen het hun niet nog moeilijker maken.”