Hyarchis benoemd Auke Dirkmaat tot Chief Commercial Officer
Auke Dirkmaat is de nieuwe Chief Commercial Officer van Hyarchis en zal tevens toetreden tot de Raad van Bestuur. In zijn nieuwe rol wordt Dirkmaat verantwoordelijk voor het vergroten van het marktaandeel van de fintech in Nederland. Daarnaast krijgt hij de opgave om de internationale positie van het bedrijf uit te breiden.
Hyarchis – actief op het gebied van regulatory compliance binnen de financiële sector – legt uit dat Dirkmaat de afgelopen twintig jaar een belangrijke rol heeft gespeeld in de groei van financiële dienstverleners, waaronder DSB Bank, Allianz en Ockto.
Zo was hij de afgelopen jaren als Head of Sales verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten binnen Ockto. “Ik heb bij Ockto nieuwe processen geïnitieerd en gepionierd in de sector, waarbij we succesvol zijn geweest op het gebied van consumptieve kredieten, vastgoed en de markt van private leasing.” Zelf omschrijft Dirkmaat commercie in de financiële sector als de rode draad in zijn carrière.
Bewezen ‘verdubbelaar’
Chief Executive Officer Adriaan Hoogduijn is verheugd met de komst van de nieuwe CCO. “We kennen Auke goed vanuit ons netwerk in de financiële sector en zijn enorm blij met zijn komst. Hij brengt niet alleen veel relevante kennis en ervaring mee, maar is ook goed bekend bij onze klanten.”
“In 2025 willen we een top-3 speler zijn op het gebied van regulatory compliance in de Benelux en tevens onze basis in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk tot een gezond marktaandeel hebben uitgebreid. Auke heeft bewezen dat hij salesorganisaties vanaf het begin succesvol op kan bouwen en dat is precies wat hij bij Hyarchis zal doen. Het team moet binnen een jaar verdubbeld zijn, daarnaast moet hij onze jaarlijkse groei van zo’n 30% verder vergroten”.
Met de komst van Dirkmaat wordt de fintech nu vertegenwoordigd door een driekoppige directie, die naast Hoogduijn en Dirkmaat verder bestaat uit Chief Experience Officer Thomas van Zuijlen. De fintech stelt nu over een stabiele basis te beschikken in tijden van groei; waarbij de nadruk niet alleen ligt op het uitbreiden van het nationale marktaandeel, maar ook op internationale expansie.