Fusie Lindenhaeghe en Hoffelijk voor beide ‘ideale oplossing’
Financiële opleiders Lindenhaeghe en Hoffelijk gaan samen verder onder de naam Lindenhaeghe. Wesley van `t Hof (Hoffelijk) wordt de algemeen directeur van de nieuwe organisatie.
De bedrijven leggen uit dat er met de fusie een sterk merk ontstaat met unieke eigenschappen. “Lindenhaeghe en Hoffelijk werken beide kwaliteitgedreven, vanuit een sterke cultuur en versterken elkaar hierin”, luidt de boodschap.
De bedrijven zouden daarnaast complementair aan elkaar zijn. Zo beschikte Lindenhaeghe over een sterke instroom van cursisten, maar worstelde het bedrijf met de doorontwikkeling van zijn IT-architectuur en -systemen. Hoffelijk investeerde de afgelopen tijd juist flink in zijn IT-systemen, maar was daarentegen weer op zoek naar uitbreiding van het marktaandeel om dergelijke investeringen te kunnen blijven doen. Een fusie bood dus uitkomst.
Met de fusie ontstaat er volgens de bedrijven een opleider die “op elk vlak de beste is”. Cursisten kunnen volgens de fusiepartners rekenen op een sterk online, klassikaal en blended aanbod waarbij zij kunnen kiezen wat hun voorkeur heeft. Tegelijkertijd zouden bedrijven met behulp van de Hoffelijk-platformen beter ondersteund worden met een breed opleidingsaanbod gericht op de vakbekwaamheid van hun medewerkers.
Gewaardeerde concurrenten
“Met het nieuwe Lindenhaeghe willen we impact creëren”, legt Van `t Hof uit. “Hoffelijk is destijds opgericht om de kwaliteit van de financiële dienstverlening verder te verbeteren. Het nieuwe Lindenhaeghe kan hier een nog belangrijkere rol in vervullen, vanuit een bredere visie op vakbekwaamheid voor financiële professionals. Met meer daadkracht en daardoor met nog meer toegevoegde waarde.”
Ewald Bary (algemeen directeur van het ‘oude’ Lindenhaeghe) noemt het mooi om de binding tussen collega’s te zien. Volgens Bary staat het ondernemerschap centraal. “Iedereen is kwaliteitsgericht en klanten ondersteunen is waar het om draait. Hoffelijk en Lindenhaeghe hebben elkaar altijd als concurrenten gewaardeerd, de afgelopen maanden zijn we intensief met elkaar aan de slag gegaan en hebben we steeds meer overeenkomsten ontdekt.”
Herkenning
De fusiepartners leggen uit dat zij de afgelopen periode zoveel mogelijk relaties hebben geïnformeerd over het besluit. Om iedereen in de plannen mee te nemen heeft het nieuwe Lindenhaeghe een fusiewebsite opgezet. Hierop kunnen klanten en andere stakeholders onder meer extra informatie, veelgestelde vragen, interviews en updates omtrent de fusie en integratie terugvinden.
“Omdat we al een jaar bezig zijn met het voorbereiden van de fusie, kunnen we nu de interne fase afronden en iedereen meenemen in de verrijkte visie van het nieuwe Lindenhaeghe. Voor zowel (oud) Lindenhaeghe- als Hoffelijk-relaties zal er veel herkenning zijn”, vult Van `t Hof aan.
Vertrouwen in de toekomst
Het nieuwe Lindenhaeghe zal een vijfkoppige directie tellen. Naast Wesley van ’t Hof als algemeen directeur wordt Edwin Deijs commercieel directeur, Thomas van Gorkom operationeel directeur, Arthur van Wijk financieel directeur en Anouk Dros directeur marketing. Ewald Bary neemt afscheid.
De voormalig algemeen directeur van Lindenhaeghe legt uit dat hij veel tijd heeft gestoken in de fusie, maar dat het moment is aangebroken om een volgende stap te zetten in zijn eigen carrière.
“Ik ben trots op wat we de afgelopen jaren bereikt hebben met Lindenhaeghe en de wijze waarop we met zijn allen de fusie hebben voorbereid. Ik heb dan ook alle vertrouwen in de toekomst van Lindenhaeghe. Langs deze weg wil ik graag alle relaties én collega’s van Lindenhaeghe bedanken voor het vertrouwen van de afgelopen jaren”, aldus Bary.