Rabobank en ABN AMRO bieden de populairste traineeships aan
De traineeships van Rabobank en ABN AMRO bezetten respectievelijk plek één en twee in de ranking van populairste banen onder jonge hoogopgeleide professionals. De ranking werd opgesteld door Magnet.me, een carrièrenetwerk voor studenten en starters.
Op het platform Magnet.me zijn meer dan 300.000 jongeren actief, veelal om een netwerk op te bouwen of passende baan te vinden. Vandaag de dag zijn traineeships erg gewild onder startende professionals, mede vanwege de sterke focus op professionele en persoonlijke ontwikkeling.
Daarbij blijkt de bankensector dit jaar hoge ogen te gooien, met de twee hoogste posities op de ranglijst van Magnet.me. Bovenaan staat het Rabobank Traineeship, gevolgd door het Global Clearing Talent Programme van ABN AMRO.
In de top 100 zijn ook startersfuncties bij andere spelers uit de financiële sector te vinden. Onder meer bij Aegon (plek 21, 58 en 59), nogmaals ABN AMRO (27), NN Group (71) en De Nederlandsche Bank (87).
Magnet.me neemt enige opvallende verschuivingen waar in de herkomst van de populairste banen voor jongeren. Waar de consultancysector het jaar hiervoor nog met afstand de meeste vermeldingen in de lijst had (45), komt deze eer dit jaar de FMCG-sector toe (20). De consultancysector moet dit jaar met 18 vermeldingen ook de IT-sector (19) voor zich dulden.
“Zowel startersbanen in consultancy als traineeships staan bekend om het bieden van snelle en brede ontwikkelingsmogelijkheden aan jonge professionals”, licht Laurens van Nues, CEO van Magnet.me toe. “Samen met de lichte afkoeling van de interesse in de consultancysector, kan het veelvoud aan traineeships in de FMCG-sector een verklaring vormen voor de toegenomen populariteit van deze sector.”