Revolut passeert grens van één miljoen Nederlandse gebruikers

Revolut is in Nederland de grens van één miljoen klanten gepasseerd. De groei van het bedrijf gaat nog altijd gestaag door; zo is de app de afgelopen twaalf maanden zelfs de meest gedownloade bankenapp in Nederland.
De online bank verklaart zijn groei aan de hand van een gediversifieerde strategie. Zo legt Revolut uit dat het zijn naamsbekendheid “aanzienlijk” heeft vergroot met behulp van bekende influencers en billboard- en tv-campagnes.
Daarnaast claimt het bedrijf dat de kwaliteit van zijn app en de vele, opeenvolgende lanceringen van nieuwe features ook een belangrijke rol hebben gespeeld in het succes
“Deze innovaties, gecombineerd met een van de beste gebruikerservaring ter wereld, trekken een gevarieerde klantenkring die op zoek is naar eenvoud, snelheid en financiële zekerheid.”
Lucratieve markt
Revolut is logischerwijs tevreden met deze prestatie, vooral omdat Nederland als een lucratieve markt geldt: de online bank behaalt in ons land een van de hoogste omzetten per klant. Vanwege die strategische waarde besloot Revolut onlangs om een kantoor in Nederland te openen.
“Onze investeringen werpen hun vruchten af in Nederland”, legt Antoine Le Nel (Global Chief Growth and Marketing Officer bij Revolut) uit. “Revolut is de snelst groeiende bank op de Nederlandse markt, met steeds meer deposito’s van klanten.”
Le Nel kondigt alvast aan dat Revolut nog lang niet klaar is in Nederland. “Vorig jaar hebben we ons eerste spaarproduct gelanceerd, Tikkie in de app geïntegreerd en zijn we een samenwerking met KLM gestart – dus we gaan echt lokaal. We zullen onze inspanningen intensiveren.”
Marktleider
De ambities liegen er niet om: Revolut wil namelijk uitgroeien tot marktleider in Nederland. Om daartoe te slagen is de online bank druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten, waarbij de focus ligt op krediet en sparen.
“Dit initiatief onderstreept ons streven om ons productportfolio te diversifiëren en tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van onze gebruikers, en tegelijkertijd onze positie als innovatieve leider in de Nederlandse bancaire sector te versterken.”