Clear2Pay helpt Rawbank met e-Banking dienstverlening
Clear2Pay heeft in de afgelopen maanden Rawbank geholpen met het verbeteren van zijn e-bankingservices en -infrastructuur. De betalingenspecialist heeft zijn eigen in-house e-banking solution geïmplementeerd, en de Congolese bank ondersteund met project- en verandermanagement.
Rawbank is de grootste bank in de Democratische Republiek Congo. Vorig jaar besloot het om zijn e-bankingportfolio een impuls te geven. Belangrijkste doelstellingen waren het vergroten van de functionele dekking van zijn oplossing en het verhogen van het veiligheidsniveau van alle transacties (bijv. double electronic signature, betalingsverkeer, payroll- en cash management, enz.).
e-Banking solution
Rawbank koos voor de e-bankingoplossing van Clear2Pay vanwege zijn “functionele rijkdom” en de “solide ervaring” van het adviesbureau in Afrika. Daarnaast won Clear2Pay het contract vanwege de “flexibiliteit” van zijn oplossing ten opzichte van concurrerende bedrijven.
Joseph Ly, e-banking project manager bij Rawbank: “Het project werd snel en doordacht uitgevoerd door een professioneel team. In het eerste kwartaal waarin we live gingen, heeft de oplossing zich bewezen door bestaande klanten te migreren naar dit nieuwe niveau van internetbankieren, en oude klantenrelaties te verjongen. Daarnaast kunnen we met deze nieuwe oplossing onmiddellijk voldoen aan de strakke wettelijke vereisten voor nationale geldtransacties. Tegelijkertijd is ons imago als de meest innovatieve bank in de Democratische Republiek Congo versterkt”.
Nicolas Métivier, vice-president bij Clear2Pay: “We zijn zeer blij om Rawbank onder onze klanten te hebben. Deze samenwerking versterkt onze motivatie om continu te zoeken naar verdere verbeteringen van onze e-bankingsolution. Hierdoor kunnen onze klanten hun business model opnieuw overdenken als het gaat om kostenoptimalisatie, nieuwe omzet genereren en merkontwikkeling”.