Triodos Bank lanceert 4 juni 2012 de nieuwe campagne ‘Klein. Het nieuwe groot.’ Met deze campagne wil de duurzame bank een beroep doen op alle Nederlandse om zelf vorm te geven aan een duurzame toekomst.
Deze oproep gebeurd aan de hand van een korte film 'Klein. het nieuwe groot.' Bijzonder is dat de film de nadrukkelijke intentie heeft om het denken en doen van alle Nederlanders over ‘groei’ en ‘waarden’ op te rekken en geen producten of diensten van de bank onder de aandacht brengt.
De vernieuwing komt van onderaf
De uitdagingen waar we voor staan zijn inderdaad groot. Denk aan het klimaatvraagstuk, de financieel-economische crisis en de onzekerheid over onze toekomstige voedsel- en energievoorziening. Maar in tijden van crisis ontstaat ook ruimte voor nieuwe initiatieven. Die vernieuwing komt van onderaf. Steeds meer mensen realiseren zich dat ze met hun eigen initiatieven de kwaliteit van de samenleving kunnen versterken. Soms gaat het om persoonlijke keuzes, zoals het besluit om biologische producten uit de eigen regio te kopen. Soms gaat het om grotere initiatieven, zoals een ondernemer die een duurzaam energiebedrijf opzet. Al die keuzes en initiatieven samen vormen de kritische massa die een doorbraak teweeg kan brengen. Triodos Bank wil deel uitmaken van deze beweging.