ING test businessideeën van Poolse ondernemers

11 oktober 2017 Banken.nl 1 min. leestijd

ING heeft in Polen ‘Test Your Idea’ gelanceerd. De nieuwe online tool stelt ondernemers in staat hun businessideeën te testen onder een klein deel van hun doelgroep.

Volgens ING sluit in Polen 60% van de bedrijven zijn deuren binnen het eerste jaar na oprichting. Dit percentage laat duidelijk zien dat het in het Oost-Europese land niet eenvoudig is om succesvol een nieuw bedrijf op te starten. Daarom heeft ING besloten om aspirant-ondernemers een handje te helpen.

De bank heeft voor zijn Poolse klanten de online tool ‘Test Your Idea’ gelanceerd. Poolse klanten die erover nadenken om te gaan ondernemen, kunnen op de Test Your Idea website hun businessideeën delen in vorm van een korte video of beschrijving, die verspreid wordt onder een door hen gekozen doelgroep. Om te bepalen hoe hun doelgroep eruit ziet, vullen de gebruikers een vragenlijst in.

Door het businessidee te verspreiden onder de beoogde doelgroep – voor ieder idee wordt een steekproef van tenminste 120 respondenten genomen – kunnen ondernemers de vraag naar hun product of dienst testen voordat zij de markt betreden met hun nieuwe onderneming.

Volgens de bank hebben reeds 110 enthousiaste ondernemers zich gemeld om gebruik te maken van de nieuwe tool voordat deze volledig openbaar gelanceerd werd. Momenteel promoot ING Polen de nieuwe oplossing actief middels een reclamecampagne door het hele land.