Op 12 en 13 februari organiseert kennis- en netwerkorganisatie IIR het Hypotheken Event, een tweedaagse specifiek gericht op professionals uit de hypotheekbranche. In aanloop naar het event deelt de organisatie alvast een whitepaper over klantactivatie in de hypotheekbranche. Daarin behandelt het zeven stappen die hypotheekverstrekkers moeten nemen om een klant te activeren.
Wat brengt een mens tot het nemen van een beslissing en hoe kun je als bedrijf dat proces beïnvloeden of zelfs sturen? Het activeren van klanten is een vraagstuk waar menig gedragswetenschapper het hoofd al over gebroken heeft. Mensen zijn lang niet zo rationeel als marketeers of product-developers denken, of misschien zouden willen. Dat geldt voor het afsluiten van een hypotheek evenzeer als voor het kopen van een nieuwe laptop of televisie. Waar ligt de sleutel?
7 stappen naar klantactivatie
Mensen moeten meerdere psychologische hindernissen overwinnen om uiteindelijk in actie te komen en - bijvoorbeeld - een hypotheek af te nemen. Belangrijk zijn het wegnemen van weerstand en het de klant zo eenvoudig mogelijk maken. In aanloop naar het Hypotheken Congres deelt IIR een whitepaper waarin zeven stappen genoemd worden die nodig zijn voor klantactivatie in de hypotheekbranche.
Aanmelden voor het event is nog mogelijk via de website van IIR.