IIR benadrukt onafhankelijkheid met naamsverandering naar Outvie

13 december 2021 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen

Hoewel de Nederlandse afdeling van het Institute for International Research (IIR) al bijna dertig jaar onafhankelijk opereert, heeft het opleidings- en kennisinstituut zijn onafhankelijkheid nooit bevestigd met een nieuwe naam. Tot nu toe. IIR heeft namelijk besloten dat het tijd wordt voor “een eigen gezicht en dito uitstraling” en gaat daarom per 1 januari 2022 verder door het leven als ‘Outvie’.

“Outvie staat voor overtreffen, voorbijstreven, uitblinken en winnen.” Het kennisinstituut stelt dat er met de naams- en logoverandering niks zal veranderen aan de kwaliteit van het bedrijf. “IIR blijft, ook onder de nieuwe naam, hetzelfde betrouwbare, stabiele instituut dat producten en diensten van dezelfde kwaliteit aanbiedt. We blijven dezelfde verbindingen tussen professionals creëren.”

Volgens Ermelinda Vermeulen, Managing Director bij IIR, heeft het team na een brainstormsessie zelf voor de nieuwe naam gekozen. “Die manier van werken past ook bij ons. We zijn een bedrijf dat steady en gedegen veranderingen doorvoert en dat altijd met onze blik gericht is op de toekomst. Dat was al zo toen ik zestien jaar geleden bij IIR begon, waarna ik het bedrijf zes jaar geleden kocht. En na deze periode onder de vlag van IIR actief te zijn geweest, is het tijd om ook naar buiten toe op eigen benen te staan met een eigen gezicht en dito uitstraling.”

IIR benadrukt onafhankelijkheid met naamsverandering naar Outvie

“Ik bén, samen met mijn collega’s, straks dus Outvie. Samen met mijn jonge, energieke team vinden we dit een goed moment om een gezonde blik op de toekomst te werpen. En de nieuwe bedrijfsnaam onderstreept dat. Deze past precies bij de kernwoorden als verbindend, networking, kwaliteit, excelleren en knowledge die uit het team zelf komen.”

De rode driehoek

IIR voert – naast de naams- en logoverandering – ook enkele interne en externe verbeteringen door, die naar eigen zeggen het gemak voor de deelnemers moeten vergroten. Het bedrijf stelt daarmee dat de “klant zichzelf kan overtreffen”.

“Zo symboliseert de rode driehoek in het nieuwe logo bewust de deelnemer. De driehoek wijst uit de kubus wat wil zeggen dat de deelnemer zichzelf overtreft door deel te nemen aan een opleiding of conferentie van Outvie”, aldus IIR.