In samenwerking met IT-dienstverlener en software-ontwikkelaar Virtual Affairs lanceert Hof Hoorneman een nieuwe mobiele app voor vermogensbeheer. Voor klanten van Hof Hoorneman betekent het meer inzicht in hun beleggingen, naast de mogelijkheid om zelf beleggingsfondsen te kopen of te verkopen. Hof Hoorneman benadrukt dat ‘continu inzicht’ in de onderliggende portefeuille belangrijk is voor moderne dienstverlening.
Vermogensbeheer is één van die subdomeinen waarin persoonlijk contact tussen klant en bank veel langer de norm is geweest dan bij reguliere bankzaken. En veelal is het nog steeds de norm. De gemiddelde vermogende particulier zal vaker een afspraak hebben met een financieel adviseur dan de gemiddelde niet-vermogende particulier. Toch kunnen vermogensbeheerders niet de ogen sluiten voor digitalisering. Ook vermogende particulieren stellen prijs op mobiele apps, waarmee ze direct inzicht hebben in hun assets en informatie op bestelling beschikbaar is. Naast persoonlijk contact.
Inzicht op elk moment
Jaco Aardoom, Managing Director bij Hof Hoorneman Bankiers, bevestigt die wens: “Onze klant wil naast het persoonlijke contact digitaal gefaciliteerd worden. Als vermogensbeheerder moet je aan die klantbehoefte beantwoorden. De moderne klant wil immers inzicht en gebruiksgemak op elk moment en met elk apparaat. Voor ons is het een toegevoegde service richting de klant, waarbij onze rol van private banker centraal blijft staan. Persoonlijk contact is en blijft één van de pijlers van onze dienstverlening.”
Om een mobiele app effectief mogelijk te maken zocht Hof Hoorneman de samenwerking met Virtual Affairs uit Amsterdam, gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale kanalen voor banken en verzekeraars. Vanuit het product ‘InvestmentRight’ ontwikkelde Virtual Affairs diverse toepassingen die Hof Hoorneman nodig had om mee te strijden in de digitale wedloop. “Hof Hoorneman loopt met deze app in een klap voor op de markt als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en transparantie”, vertelt Annelie van den Boomen, Business Developer Investments bij Virtual Affairs.
Volgens Hof Hoorneman is de nieuwe app allerminst een eindpunt, maar eerder een nieuw vertrekpunt. Aardoom: "We breiden onze digitale services verder uit. Het oogmerk is daarbij om vooral extra service en gemak te bieden aan onze huidige klanten. Zij zijn ons uitgangspunt. We willen onze klanten laten ondervinden dat we er voor ze zijn waar en wanneer dat nodig is.”
De nieuwe app is allerminst een eindpunt, eerder een nieuw vertrekpunt.
Aardoom geeft aan zich door Virtual Affairs te hebben laten inspireren als het gaat om klantvriendelijke digitale interactie. Wat dat betreft heeft het Amsterdamse bedrijf al een reputatie opgebouwd. Van den Boomen: “Wij kunnen vanuit onze ervaringen bij klanten als Van Lanschot, Optimix, InsingerGilissen en Prospery een bijdrage leveren met kennis van niet alleen digitale interactie en klantbehoefte, maar ook van de specifieke uitdagingen waar een vermogensbeheerder vanuit zijn vakgebied mee te maken krijgt.”
Aanvulling op persoonlijk contact
Hof Hoorneman geeft aan dat digitale communicatie weliswaar de toekomst is, maar beslist niet in plaats ván persoonlijke communicatie mag komen. Aardoom ziet deze ontwikkeling dan ook als een aanvulling óp. “Wij verwachten dat de nadruk in het persoonlijk contact met onze klant opschuift naar gesprekken over het totale vermogen van een klant in plaats van over slechts dat deel dat door Hof Hoorneman wordt beheerd.”, legt Aardoom uit. “Inzicht in de portefeuilles en de ontwikkeling daarvan hebben onze klanten nu al 24/7 via de app.”