De Belgische banking app Cake heeft zijn lancering op de Nederlandse markt aangekondigd. De bankonafhankelijke en gratis app stelt consumenten in staat om meerdere rekeningen van verschillende banken te koppelen voor een totaaloverzicht van hun financiën. Op deze manier kunnen de gebruikers meer grip krijgen op hun uitgavenpatroon en via het cashback-programma geld verdienen.
Het gebruik van de app is echter niet geheel gratis. Consumenten geven Cake namelijk toestemming om gebundeld en geanonimiseerd hun transactiegegevens te gebruiken voor commerciële doeleinden. Daarentegen delen actieve gebruikers in de inkomsten van de app. Sinds de lancering heeft Cake in België een bedrag van €539.024 uitgekeerd aan zijn gebruikers; wat neerkomt op zo’n €2,26 per klant per maand.
Cake-CEO en Founder Davy Kestens is verheugd met de introductie in Nederland. “Bij Cake is het onze missie om gebruikers te helpen hun financiële gezondheid te verbeteren. Tegelijkertijd geeft deze gebruikersdata Cake en onze partners interessante inzichten. Door middel van ons cashback-programma en het maandelijks delen van onze opbrengsten zorgen wij op onze beurt weer voor een passende beloning voor onze gebruikers.”
“Deze vorm van wederkerigheid is voor ons van groot belang, zodat iedereen zijn of haar deel van de cake krijgt. Na een succesvolle start in België zijn we er klaar voor om ook Nederland te gaan veroveren.”
Nederlanders enthousiasmeren
De app werd begin 2020 geïntroduceerd op de Belgische markt. Sindsdien heeft de app meer dan 121.291 gebruikers en zijn er ruim 151 miljoen transacties tegen een totale waarde van meer dan €36 miljard door de app verwerkt. Kestens verwacht voor de Nederlandse markt soortgelijke cijfers. “In Nederland heerst een sterke innovatieve startup cultuur en een grote interesse in opkomende fintech startups.”
“Onze verwachting is dan ook dat wij veel Nederlanders voor Cake zullen weten te enthousiasmeren”, legt Kestens verder uit. “Deze interesse en het vertrouwen in innovatieve vormen van bankieren blijkt ook al uit de cashbackpartners die wij onlangs voor de Nederlandse markt hebben mogen verwelkomen, waaronder de welbekende schoenenketen vanHaren. Wij zullen dan ook sterk blijven inzetten op een consistente uitbreiding van ons diverse partnernetwerk.”