Cognito Media is alweer tien jaar aanwezig in de APAC-regio (Azië-Pacific) en viert het tinnen jubileum met de opening van een gloednieuw kantoor in Sydney. Het Australische kantoor van het PR- en communicatiebureau voor de financiële wereld zal worden geleid door Managing Director Scott Schuberg.
De beslissing om naar Australië uit te breiden werd ingegeven door de aanhoudende groei in de financiële- en technologiemarkten aldaar. Cognito omschrijft de Australische financiële markt als onevenredig groot voor zijn bevolking. Het land telt namelijk maar 26 miljoen mensen, terwijl de financiële markt een omvang kent van bijna $15 biljoen. De omvang van de Australische financiële sector heeft vervolgens de ontwikkeling van de lokale fintechsector gestimuleerd.
Het communicatiebureau heeft inmiddels meerdere thema’s geïdentificeerd die zowel kansen als uitdagingen vormen voor Australische bedrijven, waaronder communicatie omtrent ESG-beleid; veranderende kaders voor financieel advies en brokering; meer toezicht op het rendement van actief fondsbeheer en de digitalisering van de infrastructuur van de bancaire sector.
Cognito-CEO Tom Coombes stelt dat de uitbreiding belangrijk is voor zowel Cognito’s huidige klantenbestand, als lokale Australische bedrijven. “Voor onze internationale klanten betekent dit dat we ter plaatse ondersteuning kunnen bieden in Australië. Tegelijkertijd kunnen we onze strategieën en ideeën importeren naar lokale bedrijven die op zoek zijn naar de beste vertegenwoordiging.”
“De grootste uitdaging voor merken is hun verhaal te vertellen aan de rechtlijnige, no-nonsense Australische media”, legt de CEO uit over de lokale manier van werken. “Mediakanalen eisen dat de interesse van hun lezers wordt gewekt. Wanneer deze barrière is beslecht, verandert communicatie juist in een enorme kans. Gelukkig draaien wij ons hand niet om voor het brengen van een mooi en onderbouwend verhaal.”