Mollie en Mazda Motor Europe hebben een meerjarige overeenkomst ondertekend om het nieuwe online marktplaatsplatform van de autofabrikant te ondersteunen met Mollies Connect for Platforms. De betaaloplossing van Mollie stelt Mazda in staat om zijn consumenten te voorzien van “eenvoudige en gebruikersvriendelijke” betaalopties.
Connect for Platforms – een betaaloplossing voor online SaaS- en marktplaatsplatformen – maakt het voor bedrijven mogelijk om een online platform te creëren dat aankopen en betalingen tussen kopers en verkopers vergemakkelijkt. Mazda wil voor zijn nieuwe marktplaats gebruikmaken van deze oplossing, om te kunnen garanderen dat de betaling van een consument of nationaal verkoopbedrijf ook daadwerkelijk bij de juiste dealer terechtkomt.
Daarnaast krijgt Mazda toegang tot een reeks functies variërend van hosted onboarding, een “intelligent” dashboard en relevante wereldwijde en lokale betaalmethoden. Hierdoor kunnen honderden regionale dealers gemakkelijk producten en diensten verkopen via het wereldwijde merk. "Deze digitalisering van de auto-industrie garandeert regionale dealers van geautomatiseerde betalingen die aan alle vereisten voldoen", aldus Mazda.
Klaar voor de toekomst
Matthias Sileghem, Vice President Customer Experience bij Mazda, legt uit dat het autobedrijf bezig is met het ontwikkelen van een innovatieve oplossing die de industrie “ingrijpend” moet veranderen. “Daarvoor hebben we partner nodig die klaar is voor de toekomst en die partner is Mollie. Terwijl we ons marktplaatsaanbod in het Verenigd Koninkrijk en op termijn ook in Europa uitrollen, kunnen we ons dankzij Mollies eenvoudige, gelokaliseerde en transparante oplossingen blijven focussen op onze groei en onze klanten.”
“De toekomst van online verkoop ligt in marktplaatsen”, vult Ken Serdons (Chief Commercial Officer bij Mollie) zijn collega aan. “Wij zijn dan ook zeer enthousiast om met Mazda samen te werken om hen te helpen dit marktaanbod verder te laten groeien. We kijken ernaar uit om te pionieren met deze innovatieve volgende stap voor de auto-industrie en om samen met Mazda zowel toekomstige e-commerceproducten als marktplaatsoplossingen te ontwikkelen.”