Tikkie wil met campagne zakelijk gebruik onder de aandacht brengen

Het gebruik van Tikkie tussen vrienden na een middagje op het terras is wijdverbreid. Het gebruik van Tikkie voor zakelijke betalingen is dat echter niet. En om daar verandering in te brengen heeft Tikkie nu een nieuwe campagne gelanceerd.
De campagne bestaat uit verschillende video’s waarin ondernemers zoals een glazenwasser en een kapper te zien zijn. “Is er even niemand thuis, of is het even ‘een tikkie’ druk in de zaak? Door klanten via een Tikkie te laten betalen, kunnen de ondernemers snel door en hebben zij verder geen omkijken naar de betaling.”
Een bewering die ondersteund wordt door cijfers. Zo blijkt dat veruit de meeste zakelijke Tikkies al binnen één dag (81%) betaald worden. Voor 58% is dat zelfs binnen één uur.
Records verbroken
Het gebruik van Tikkie blijft maar doorgroeien. Zo steeg het totaalbedrag dat via de betaalapp in 2024 werd verrekend naar maar liefst €7,4 miljard. In totaal werden vorig jaar 157 miljoen betaalverzoeken verzonden.
Bij de presentatie van de jaarcijfers benadrukte Moreno Kensmil (hoofd Marketing van Tikkie) dan ook tevreden terug te kijken op vorig jaar. “Toen we acht jaar geleden met Tikkie begonnen, hadden we niet durven dromen dat Tikkie zo ingeburgerd zou raken in Nederland.”
“We zijn onwijs trots op het recordbedrag van €7,4 miljard Tikkies in 2024 en het vertrouwen dat zoveel Nederlanders in ons hebben. We kijken ernaar uit om in 2025 onze gebruikers opnieuw blij te maken met onze diensten”, aldus Kensmil.