Een team van young professionals van de Volksbank wist met hun duurzame business case ‘de Modulening’ maar liefst twee prijzen in de wacht te slepen bij de Partnership Verkiezing. Het Volksbankteam nam zowel de hoofdprijs ‘Best New Partnership Award’, als de ‘Future Makers Award’ in ontvangst.
Bij de Partnership Awards – een initiatief van adviesbureau The Punchy Pack, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en Rotterdam School of Management – worden de deelnemers uitgedaagd om met een duurzame business case voor hun organisatie op de proppen te komen. Al met al moeten de deelnemers bewijzen dat het mogelijk is om vanuit een bedrijfsorganisatie een positieve impact te creëren met een zakelijk perspectief. Een pittige uitdaging die zij niet alleen hoeven uit te voeren, zo worden de deelnemers geassisteerd door tal van professionals uit meerdere sectoren.
De Volksbank noemt de dubbele overwinning geweldig nieuws en een grote bevestiging voor de potentie van de Modulening. De business case omhelst een financieel product waarmee koopstarters een modulaire woning kunnen kopen – een betaalbare en duurzame woning die op tijdelijk ongebruikte grond van gemeentes geplaatst kan worden.
De winnaars – Levi Duijkers (SNS Bank), Adrian Collien (ASN Bank), Rick Mense (de Volksbank) en Marleen Wiltink (RegioBank) – ontvangen niet alleen felicitaties, maar ook een startkapitaal van €2500. Hiermee kunnen zij het concept verder uitwerken en in Eindhoven een pilot starten met hun partners Living Lab 040 en The New Makers.