Cognito bekroont topjaar met Agency of the Year Award

16 november 2022 Banken.nl 2 min. leestijd

Het lijkt bijna normaal te zijn geworden: Cognito heeft opnieuw een award in de wacht gesleept. Het PR- en marketing-adviesbureau werd ditmaal in Londen door Communicate Magazine uitgeroepen tot ‘Agency of the Year’ – een prijs die verdiend wordt op basis van “uitzonderlijke prestaties” met het oog op de dienstverlening voor klanten.

Richard Neve, managing director Cognito Amsterdam, stelt vereerd te zijn met de winst van de “exclusieve” Agency of the Year Award, des te meer “gezien het hoge niveau van de deelnemende internationale bureaus”.

De award onderstreept volgens Neve het harde werk, de inzet en de toewijding van zijn collega’s in de belangrijkste financiële hubs in de wereld. “We hebben echt als ‘integrated global agency’ mooi en goed werk kunnen leveren voor onze klanten. 'We punched above our weight', zoals de jury dat noemde. Ik wil onze collega’s daarvoor hartelijk danken, evenals onze klanten voor het vertrouwen dat zij in ons stellen als trusted partner."

Topjaar

Gesteld kan worden dat Cognito in 2022 een absoluut topjaar beleeft. In april ontving het Amsterdamse kantoor in New York maar liefst drie NYX Marcom Awards voor zijn geïntegreerde cross-border campagne voor hypotheekadministrateur Stater. Daarnaast ontving de vestiging ook een award van Communicate Magazine in de categorie ‘Branded Content Strategy’.

In de zomer werd Cognito Amsterdam uitgeroepen tot Media & Communications Leader of the Year, waarna het Londense kantoor in oktober een Digital Impact Award in de wacht sleepte voor de beste digitale communicatie tijdens de coronapandemie. Tot slot won het kantoor in New York afgelopen maand een Platinum Marcom Award voor de ontwikkeling van een nieuwe website voor zakenbank Progress Partners.

“Wij leveren creativiteit die bedoeld is om een verschil te maken”, legt Cognito-oprichter en CEO Tom Coombes uit. “Deze prijs spoort ons aan om het hoge niveau van ons werk over de gehele wereld voort te zetten, waardoor we in staat zijn om de juiste doelgroepen te activeren, de reputatie van onze klanten te managen en ervoor te zorgen dat onze klanten zichtbaar impact hebben.”