Cognito valt in de prijzen bij NYX Marcom Awards
Het Amsterdamse kantoor van Cognito Media heeft bij de NYX Marcom Awards in maar liefst twee categorieën een Grand Award gewonnen. Ook wist het PR-, marketing- en communicatiebureau voor financiële dienstverleners een Silver Award in de wacht te slepen.
De NYX Marcom Awards zijn een internationale competitie georganiseerd vanuit New York sinds 2018, waarbij “uitmuntende projecten” op het gebied marketing, communicatie en creativiteit in het zonnetje worden gezet. De organisatie beoordeelt jaarlijks duizenden inzendingen uit meer dan zestig landen.
Alle drie de prijzen werden door Cognito gewonnen met de branded content campagne ‘InMotion’ voor Stater. Stater is een hypotheekadministrateur die vooral op de achtergrond opereert. Relatief weinig Nederlanders zullen het bedrijf kennen, maar velen maken ongemerkt gebruik van hun dienstverlening. Het bedrijf ondersteunt bijna de helft van alle Nederlandse hypotheken, onder andere van ABN AMRO, Van Lanschot, de Volksbank en Munt Hypotheken.
Cognito wist in de sectie ‘Magazine’ de hoofdprijs in de wacht te slepen in de categorieën ‘Publications’ en ‘Design’. In de categorie ‘Content Marketing Strategy’ won het advies bureau een Silver Award. Centraal in de campagne voor Stater stond een internationale printmagazine voor C-suite in de financiële sector. De content van het blad InMotion werd vervolgens digitaal ingezet op een lead generating webportal en in een bijbehorende social media campagne.