Meer dan 300.000 N26-klanten in Nederland kunnen sinds kort online betalen met iDEAL vanaf hun N26-account. Het is de bedoeling dat iDEAL geleidelijk aan breder beschikbaar wordt gesteld voor de Nederlandse klanten van de online bank.
N26 stipt aan dat iDEAL bij ongeveer 70% van de e-commerce transacties in Nederland gebruikt wordt en daarmee de meest populaire online digitale betaalservice van het land is. In 2021 introduceerde de online bank al de mogelijkheid om N26-accounts direct op te waarderen met iDEAL, en zet nu dus de volgende stap in de integratie ervan in zijn betaalomgeving.
“We zijn erg trots dat al onze Nederlandse klanten vanaf nu iDEAL kunnen gebruiken met hun N26-account in Nederland”, legt Jérémie Rosselli (Algemeen Directeur van N26 Frankrijk & Benelux). uit. “Eenvoudig, direct en veilig: deze lokale oplossing speciaal voor de Nederlandse markt zal online betalen met N26 beter maken dan ooit tevoren.”
“De intrinsieke innovatieve eigenschappen van iDEAL sluiten goed aan bij die van een neobank zoals N26”, vult Daniel van Delft (CEO van Currence iDEAL) aan. “Beide bedrijven zijn vastbesloten om de sector voortdurend te verbeteren. We zijn er trots op dat we kunnen voorzien in de behoeften van N26-klanten en hen de betrouwbaarheid kunnen bieden waar talloze organisaties al op vertrouwen."
De samenwerking met iDEAL biedt volgens N26 groeikansen in Nederland. Rosselli legt uit dat het integreren van lokale oplossingen belangrijke investeringen zijn die de online bank in staat stelt om een relevanter en op maat gemaakt product te bouwen voor klanten in belangrijke markten. “We blijven werken om een optimale bankervaring te bieden voor onze 300.000 Nederlandse klanten”, aldus de N26-topman.