‘Buurtzaamheid’ centraal thema van nieuwe campagne RegioBank

27 maart 2024 Banken.nl 1 min. leestijd

Een leefbare buurt is een van de belangrijkste onderscheidende pijlers waar de RegioBank zich hard voor maakt. Om die boodschap andermaal te verkondigen, introduceerde het Volksbankmerk in zijn nieuwe campagne het begrip buurtzaamheid.

In de nieuwe reclame laat de bank zien wat buurtzaam voor mensen betekent, aan de hand van het principe ‘wie goed doet, goed ontmoet’. In de commercial komen mensen in beeld die iets goed doen voor een ander, zonder dat ze er per se iets voor terug willen.

RegioBank zet zich al jaren in voor de leefbaarheid van dorpen en kleine steden en is daarom dan ook een van de weinige banken die niet massaal zijn kantoren sluit. Omdat de bank vaak al jaren zo dicht in de buurt van zijn klanten zit, zijn de zelfstandig adviseurs van RegioBank naar eigen zeggen “heel erg betrokken bij de buurt”.

“Buurtzaam betekent dat we voor elkaar klaar staan en naar elkaar omkijken”, legt Linda Vervloet (lead Merk en Missie bij RegioBank) uit. “Als bank doen we dat met onze 425 kantoren.”

“Onze zelfstandig adviseurs zijn een bekend gezicht in de buurt en een vast aanspreekpunt voor onze klanten. We zetten ons in voor lokale ondernemers, omdat zij belangrijk zijn voor de buurt, en we investeren in lokale initiatieven die het buurtgevoel vergroten”, aldus Vervloet.

Beste bank van Nederland

Het concept van de RegioBank lijkt aan te slaan. In november vorig jaar werd de Volksbankdochter door de consument alweer voor de zevende keer uitgeroepen tot de beste bank van Nederland. Het rapportcijfer van een 9,4 op algemene tevredenheid was ruimschoots genoeg voor de gouden plak.

In datzelfde onderzoek van de Consumentenbond deden de andere merken van de Volksbank het overigens ook goed. ASN Bank (8,9) en SNS (8,1) eindigden respectievelijk op de tweede en vierde plek.