Bankzaken kunnen steeds vaker én vollediger vanaf de eigen mobiele telefoon geregeld worden. Voor de één een zegen, voor de ander juist niet. Voor sommigen is het namelijk best lastig om het digitale tempo bij te benen en zij kunnen wel wat hulp gebruiken bij het regelen van hun financiële zaken. Om ook deze groep van dienst te zijn heeft ABN AMRO zijn ‘Hulp bij Bankzaken Adviseurs’ verdubbeld.
“Onze klanten kunnen bijna alle dagelijkse bankzaken zelf doen, waar en wanneer ze willen”, legt Siri Mauer (Head of Consumer Clients bij ABN AMRO) uit. “De meeste van onze klanten doen dat ook, maar sommigen kunnen best wat hulp gebruiken. En dat doen we graag.”
Om te voorkomen dat niemand achter blijft heeft de bank, is het aantal Hulp bij Bankzaken Adviseurs verdubbeld van 100 naar 200.
“We willen niemand verplichten om voor financieel advies ook maar één kilometer te reizen”, vervolgt Mauer. “Je bankzaken kun je gewoon thuis op de bank doen door met ons te bellen of te beeldbankieren. En als het nodig is komen we thuis langs. Met 200 adviseurs kunnen we op elke plek in Nederland komen.”
Om de verdubbeling te vieren, gingen alle Hulp bij Bankzaken Adviseurs samen op de foto. “En wat ben ik trots op ze”, benadrukt Mauer. “Met dit fantastische team zijn we nóg beter in staat om onze klanten te helpen en te ondersteunen.”
Veranderingen
Naast de verdubbeling van adviseurs heeft ABN AMRO nog een tweetal aanpassingen doorgevoerd. Zo neemt de bank afscheid van de term ‘Financiële Zorgcoaches’. Uit onderzoek zou namelijk blijken dat klanten de titel ‘Hulp bij Bankzaken Adviseurs’ beter vinden passen bij hetgeen wat ze doen: hulp bieden bij het doen van bankzaken.
Daarnaast krijgt ook de Seniorenlijn een nieuwe naam: de Hulp bij Bankzaken Lijn. Via deze lijn krijgen klanten direct een ABN AMRO-medewerker aan de lijn, zonder eerst gebruik te hoeven maken van een keuzemenu.