ING en NN winnen Gouden Spreekbuis 2014

05 december 2014 Banken.nl 2 min. leestijd

ING en Nationale Nederlanden (NN) hebben zich volgens marktonderzoekbureau Blauw Research goed weten te profileren in de huidige hypotheekmarkt. ING wint De Gouden Spreekbuis in de categorie distributeur en NN in de categorie hypotheekverstrekkers. De Gouden Spreekbuis wordt jaarlijks toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie en imago.

Nationale Nederlanden

NN heeft het afgelopen jaar haar imago onder tussenpersonen in de hypotheekmarkt goed weten te verbeteren, aldus de jury van De Gouden Spreekbuis.  NN werd door de jury beschreven als een organisatie die zichzelf opnieuw heeft uitgevonden. Een organisatie die op safe heeft gespeeld door in te zetten op procesoptimalisatie richting het intermediair en tegelijkertijd risico heeft durven nemen door echt vernieuwend te zijn.

NN: Award is geen eindstation

Monique Sueters-Versteegen, directielid van Nationale-Nederlanden Bank, laat weten dat het winnen van deze award zeker geen eindstation is. “Deze prijs is voor ons een bevestiging dat de veranderingen die we op het gebied van hypotheken binnen Nationale-Nederlanden aan het doorvoeren zijn, relevant zijn voor en gewaardeerd worden door zowel de klant als de adviseur. Wij zullen met veel energie deze ingeslagen weg voortzetten. We danken alle adviseurs en klanten die hun vertrouwen in ons hebben uitgesproken!” aldus Sueters-Versteegen.

ING wint Gouden Spreekbuis Distributie 2014

ING dankt haar overwinning onder andere aan de sterke ontwikkeling die de bank afgelopen jaar heeft doorgemaakt op de overwegingspositie en het imago van de organisatie. De andere genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, te weten ABN AMRO en De Hypotheker ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties.

Gouden Spreekbuis

Deze prijs is een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research en wordt toegekend aan de hypotheekadviesorganisatie die volgens potentiële -en recente afsluiters de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt in het afgelopen jaar. De nominaties zijn gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2014 en de vakjury bestaande uit Theo van Vugt (Assurantie Magazine), Nico Stolwijk (Vereniging Eigen Huis), Olaf Geysendorpher (Wegwijs.nl) en Fred van Raaij (Tilburg University) hebben de winnaar bepaald.