ABN AMRO introduceert leenadvies via de webcam. De particuliere bank zet hiermee een stap in servicen van de klant via moderne media / kanalen.
Voor particuliere klanten van ABN AMRO is het vanaf vandaag mogelijk om via webcam persoonlijk advies te krijgen over lenen. Veel klanten oriënteren zich via internet maar voor het daadwerkelijk afsluiten willen ze toch graag advies van hun bank over het product. Nu kunnen klanten persoonlijk advies krijgen waar en wanneer ze dat willen als alternatief voor een bezoek aan het bankkantoor.
Arno IJssels, directeur marketing particulieren ABN AMRO: 'Klanten waarderen advies via de webcam hetzelfde als persoonlijk advies op kantoor. Deze nieuwe dienstverlening is dan ook een laagdrempelige manier voor klanten om verstandig en verantwoord te lenen via internet'.
Reeds positieve ervaringen bij hypotheekadvies
Deze persoonlijke manier van online dienstverlening volgt op de succesvolle start van webcam hypotheekadvies voor particulieren in oktober 2011. In 2012 zijn 480 hypotheken afgesloten na ongeveer 2.000 hypotheek adviesgesprekken via de webcam.
Op de site is tevens een hulpmiddel beschikbaar waarmee de klant op basis van het gewenste leenbedrag eenvoudig zijn maandlasten kan berekenen en inzicht krijgt in de totaalprijs van de lening. Ook kan hij via de site nagaan welke lening het beste past. Klanten die begeleiding willen bij het op orde krijgen van hun financiën kunnen de hulp inroepen van een team van speciaal daarvoor opgeleide financiële coaches van ABN AMRO.