ABN AMRO heeft met haar Huizenpromoter campagne een award gewonnen tijdens de uitreiking van De Beste Social Media Awards in Amsterdam. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Red Urban en WeFilm, ontving in de categorie ‘Beste creatief’ zowel de publieks- als de juryprijs. Naast ABN AMRO waren ook ING en SNS genomineerd voor een Beste Social Media Award, maar beide banken vielen net buiten de prijzen.
Social Media Awards
De Beste Social Media Awards zijn een initiatief van het gelijknamige platform ‘De Beste Social Media’ en wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd. De prijzen worden uitgereikt aan organisaties, merken en dit jaar voor het eerst ook aan bekende Nederlanders. Jurylid en cabaretier Erik van Muiswinkel over het initiatief: “Ieder jaar wordt er een hele rits prijzen uitgereikt voor prestaties in Nederlandse musicals, voor toneel, proza, poëzie, cabaret, popmuziek en meer. Maar het grootste speelveld van allemaal, de social media, was tot voor kort nog zonder. Het is duidelijk dat het hoog tijd werd voor prijzen op dit terrein. Het scherp inspelen op de actualiteit, soms tot op de minuut, is een vak apart waar je op een heel slap koord wandelt, hoog kan stijgen en diep kan vallen.”
ABN AMRO Huizenpromoter
Afgelopen december hielp ABN AMRO met de Huizenpromoter klanten bij de verkoop van hun huis. Zij maakten die maand elke dag kans op een promotieactie voor hun woning, volledig gefinancierd door ABN AMRO. De campagne trapte af met een bijzondere bezichtiging, waarvoor een achtbaan in een te koop staand huis in Ermelo werd gebouwd. De film over de achtbaan werd online miljoenen keren bekeken.
Daniel Casalod, directeur Communications & Sustainability ABN AMRO: “De Huizenpromoter was een uiterst succesvolle campagne, waar wereldwijd aandacht aan is besteed. Ik ben trots op de professionals die dit creatieve concept hebben bedacht en op de bekroning door het publiek en de jury van De Beste Social Media Awards.”
ING en SNS net buiten de prijzen
Naast ABN AMRO waren ook ING en SNS genomineerd voor een Beste Social Media Award, maar beide banken vielen net buiten de prijzen. ING sleepte twee nominaties in de wacht, één in de categorie Beste Tekst en de ander in de categorie Beste Reactie op een Consument. Een man - die werkt in een bekende bakkerij in Amsterdam - sprak daar tijdens de lunch een leuk iemand die bij ING werkt, maar vergat haar telefoonnummer te vragen. Hij schreef ING via social media aan om toch nog met die persoon in contact te komen en werd beantwoord met een rijm van ‘cupido’ en binnen het hoofdkantoor werden affiches verspreid met de oproep of de persoon in kwestie zich wilde melden. Ook SNS Bank was genomineerd in de categorie Beste Reactie op een Consument. Een klant klaagde dat zijn ontwerp voor zijn pinpas was afgekeurd, waarop een medewerker van de bank hem – tot zijn blijde verrassing – een nieuw ontwerp stuurde van schattige eenhoorn.