Alert & Check app voor ABN AMRO klanten live

17 juli 2015 Banken.nl 2 min. leestijd

ABN AMRO heeft voor haar klanten de nieuwe ‘Alert & Check’ app gelanceerd. Klanten kunnen daarmee pushberichten ontvangen op hun smartphone of smartwatch op door hen gekozen momenten – bijv. bij een salarisstorting of als het saldo onder een bepaalde grens komt. De app is beschikbaar voor iPhone (iOS 8.2) en kan gekoppeld worden met een Apple Watch.

Sinds de komst van mobiele apparaten – zoals smartphones, tablets en meer recentelijk wearables – is het gedrag van consumenten wezenlijk veranderd. Klanten zijn veel meer ‘connected’ en hebben altijd en overal toegang tot het online landschap. Banken spelen hierop in door apps te ontwikkelen voor de smartphones, die de toegangspoort vormen naar het web. Het aantal functies dat de mobiel bankieren apps aanbieden is de afgelopen jaren fors toegenomen, bleek eind vorig jaar uit de ‘Mobiel Bankieren App Vergelijking’ van Banken.nl. ABN AMRO komt nu met een aanvullende app, die klanten proactief van belangrijke informatie voorziet.

De ‘Alert & Check’ app

Gisteren introduceerde ABN AMRO zijn nieuwe Alert & Check app. De applicatie is beschikbaar voor iPhone (vanaf iOS 8.2) en kan gekoppeld worden aan een Apple Watch indien de klant dit wenst. De app maakt het mogelijk voor klanten van ABN AMRO om alerts in te stellen die pushberichten op de iPhone en gekoppelde Watch oproepen. Zo zijn klanten direct op de hoogte van een belangrijke af- of bijschrijving, weten ze wanneer hun saldo onder of boven een ingestelde grens uitkomt en kunnen zij in de gaten houden wanneer er betalingen boven een bepaald gedrag worden gedaan of op de rekening binnenkomen. Ook kunnen gebruikers snel hun saldo checken en krijgen zij inzicht in de laatste vijf bij- en afschrijvingen zonder in de reguliere app te hoeven inloggen.

Jessica Niewierra, directeur Digital Development & Interaction bij ABN AMRO: “Met deze app komen we tegemoet aan de wens van onze klanten om real time informatie over hun financiën te verkrijgen. Ze kunnen zo beter grip houden op hun geldzaken. Omdat de klant kan kiezen uit verschillende unieke designs krijgt de app ook een persoonlijk tintje. ABN AMRO blijft investeren in de doorontwikkeling van de digitale dienstverlening én werkt samen met onze klanten aan hun mobiele bank.”

Mobiel Bankieren app

De reguliere Mobiel Bankieren app van ABN AMRO bezit de meeste functies van alle bankieren apps in Nederland. De bank laat in het persbericht weten dat de populariteit van de app, die in mei van een geheel nieuw design werd voorzien, zich onverminderd doorzet. Haar inspanningen om de app zo functioneel mogelijk te houden lijken hun vruchten af te werpen – in juni 2015 alleen werd de app meer dan 54 miljoen keer gebruikt. Het aantal mobiele inlogs lag daarmee ruim drie keer hoger dan het aantal inlogs op Internet Bankieren.