Private bank ABN AMRO verkozen tot beste van Europa

15 oktober 2020 Banken.nl

ABN AMRO is gebombardeerd tot Best Overall European Private Bank. De jury van de WealthBriefing European Awards prijst de proactieve aanpak van de private bank, de hoge klantloyaliteit en de nadruk op duurzaamheid. ABN AMRO ging er ook in diverse subcategorieën met de prijzen vandoor.

De WealthBriefing European Awards zijn een initiatief van de Londense uitgeverij ClearView Financial Media. Deze uitgeverij bestaat pas sinds 2014 en is naar eigen zeggen opgericht om veeleisende vermogende particulieren en hun dienstverleners te voorzien van kwalitatief hoogwaardige en essentiële informatie. Onder meer dus door deze dienstverleners te rangschikken op verschillende punten alsook in het algemeen. 

Wie bij ABN AMRO denkt aan private banking denkt al snel aan de merknaam MeesPierson, dat een omvangrijke geschiedenis van fusies kent. Sinds 2010 spreekt men in Nederland effectief van ABN AMRO MeesPierson. In het buitenland is men ook actief onder andere merknamen, zoals Neuflize OBC in Frankrijk, Bethmann Bank in Duitsland en ABN AMRO Private Banking in België. Waar ABN AMRO op het reguliere vlak doorgaans net achter ING en Rabobank komt – in elk geval qua omvang – is dat binnen private banking juist omgekeerd en is het ABN AMRO dat als een pauw kan pronken met zijn veren. 

De uitverkiezing tot beste Europese private bank overall is een fraaie erkenning van de inspanningen van ABN AMRO en meteen ook een handig hulpmiddel voor de marketing-afdeling. "Bij ABN AMRO streven we ernaar de verwachtingen te overtreffen en klanten dat 'wow'-gevoel te geven door een zo relevant, gemakkelijk en eenvoudig mogelijke klantervaring te bieden," duidt Pieter van Mierlo, CEO van ABN AMRO Private Banking, de uitslag.

Ambitie erkend

"We zijn er trots op dat onze ambitie erkend wordt door klanten en door de sector – we zien dat terug in deze WealthBriefing Awards, onze algemene Net Promotor Score van 9+, en andere prestatie-indicatoren. Deze prijs geeft ons nog meer motivatie om elke dag onze producten en diensten te verbeteren." Niet alleen gaat ABN AMRO er met de algemene prijs vandoor, ook wint de bank prijzen in de categorieën Private Bank Customer Facing Digital Capabilities, Philanthropy Offering en Estate Planning.

Alle inspanningen die ABN AMRO levert worden dus op waarde geschat, ook door WealthBriefing. “De winnaar toont een bewonderenswaardig proactieve aanpak, waarbij klanten consequent benaderd worden met de vraag wat de bank kan doen om de klantbeleving nog beter te maken. De jury is ook zeer onder de indruk van de prima NPS-scores en de nadruk op duurzaamheid.”