ING investeert in onderbroekenmerk 'On That Ass'

29 oktober 2021 Banken.nl

Trouwe klanten van ING met een chronisch tekort aan onderbroeken kunnen hun geluk niet op. De bank heeft aangekondigd dat het een belang heeft genomen in On That Ass, een bedrijf dat boxershorts levert op basis van een abonnement. Net als het geïnvesteerde bedrag, is het nog onbekend of het onderbroekenmerk binnenkort met een speciale oranje of bancaire editie op de markt komt.

On That Ass is van plan om de investering van ING Corporate Investments te gebruiken om de groei in Europa en Amerika te versnellen. Momenteel is het onderbroekenbedrijf actief in Nederland, Duitsland en Engeland, heeft het al meer dan 350.000 abonnees en realiseerde het een omzetstijging van 80% in één jaar.

Volgens On That Ass medeoprichter Jorn Besselink komt de samenwerking met ING op het perfecte moment. “De samenwerking geeft ons het vertrouwen om onze groeiambities waar te kunnen.”

Een indrukwekkende groei

“Met het voor de fashion sector vernieuwend, op abonnementen gebaseerde e-commerce model bereikte On That Ass de afgelopen jaren een indrukwekkende groei”, vult ING Corporate Investments-Managing Director Corstiaan Withagen zijn partner aan. “Dit zijn precies het soort onderscheidende innovaties dat wij graag ondersteunen.”

“Wij zien volop mogelijkheden voor een verdere versnelling van de groei, zowel in bestaande als nieuwe markten, waarbij On That Ass kan bouwen op een sterke kasstroom en een optimaal gebruik van data-analyse.”