Van Lanschot Kempen verlengt sponsorschap Concertgebouw

16 februari 2022 Banken.nl 1 min. leestijd

Van Lanschot Kempen heeft bekendgemaakt dat het zich tot en met 2025 heeft verbonden aan Het Koninklijk Concertgebouw. De private bank is sinds 2018 de hoofdsponsor van het muzikale theater en verlengt de samenwerking met nog eens vier jaar. De partners maakten gedurende de lockdown de online concertserie Empty Concertgebouw Sessions mogelijk.

“In moeilijke tijden leer je je echte vrienden kennen”, stelt Simon Reinink (algemeen directeur van Het Concertgebouw).”Dat is de afgelopen periode weer gebleken. In de tijd dat Het Concertgebouw gesloten was vanwege de coronapandemie, wisten we ons verzekerd van de niet aflatende steun van Van Lanschot Kempen.“

“Dankzij hun steun konden vele musici alsnog voor ons publiek optreden in de online Empty Concertgebouw Sessions. Daarmee konden we ondanks de vele beperkingen toch invulling geven aan onze gezamenlijke ambitie om zoveel mogelijk mensen te verrijken met een sublieme muzikale ervaring.”

Cultureel vermogen

Volgens Maarten Edixhoven, voorzitter van de Raad van Bestuur van Van Lanschot Kempen, draait het bij de bank niet alleen om financieel vermogen, maar ook om cultureel vermogen. “Het gaat om het bewaken, behouden en laten groeien van alles van waarde.”

“Muziek brengt troost, inspiratie en blijdschap, het is ‘het perfecte soort kunst’, zoals Oscar Wilde lang geleden schreef. Het Concertgebouw verbindt en verrijkt mensen met een fantastische muzikale ervaring. We zijn dan ook heel trots ons partnership met Het Concertgebouw met drie jaar te verlengen.”