Knab en Worldline gaan samenwerking intensiveren
Knab en Worldline hebben bekendgemaakt hun samenwerking uit te breiden. De specialist op het gebied van betalingsdiensten ondersteunde al de Instant Payments back-office dienst van de online bank, en wordt nu voor de aankomende zeven jaar ook verantwoordelijk voor de back-office verwerking voor de afhandeling van SEPA Batch-en multi-currency-betalingen.
Als onderdeel van dit partnership heeft Knab toegang tot Worldline’s Instant Payments back-office service. Deze service maakt deel uit van Worldline’s modulaire back-office productportfolio, die ook in staat is om andere betaaloplossingen te verwerken, waaronder SEPA-, high value- en multi-currency-betalingen. Omdat Knab al gebruiktmaakt van de back-office, is het mogelijk om de dienstuitbreiding binnen tien maanden te implementeren.
Knab raadt het uitbesteden van de back-office diensten aan iedere bank aan die momenteel bezig is met het invoeren van een nieuw bedrijfsmodel voor hun betalingsverwerkingsactiviteiten. De kosten zouden niet verlaagd worden, de complexiteit wordt ook verminderd, waardoor middelen efficiënter ingezet kunnen worden.
“In de afgelopen jaren heeft Worldline duidelijk de effectiviteit van hun back-office portfolio en de voordelen daarvan voor ons aangetoond”, legt Ronald van der Horst (Product Owner Online Payments bij Knab) uit. “Daarom hebben we besloten de bestaande samenwerking uit te breiden met de verwerking van SEPA Batch-betalingen en multi-currency-betalingen. Hierdoor kunnen we de complexiteit verminderen en middelen vrijmaken om onze klanten nog beter te helpen.”