Rabobank stapt over op nieuwe Debit Mastercard-betaalpas

04 juni 2024 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen
Meer nieuws over

Een primeur in de financiële wereld: de Rabobank stapt als eerste Nederlandse grootbank over op de nieuwe Debit-Mastercard. Met de nieuwe betaalkaart kunnen klanten van de coöperatieve bank makkelijker online en wereldwijd betalen – voordelen die voorheen alleen voor creditcardhouders beschikbaar waren.

Met de uitrol van de vernieuwde betaalpas stapt Rabobank over op “een toekomstbestendige betaalpas die beter past bij de betaalbehoeften van de huidige digitale wereld”. Eén van de grotere voordelen van de nieuwe betaalkaart – die overigens is gemaakt van gerecycled plastic – is dat klanten de zekerheid hebben dat ze er ook bij online winkels mee kunnen afrekenen, voorheen was dat alleen mogelijk met een creditcard of via iDeal.

De nieuwe betaalpas heeft, anders dan Maestro, echter een 16-cijferig kaartnummer, een vervuldatum en een verificatie (CVC)-code. Al met al wordt de Debit Mastercard dan ook bij meer dan 100 miljoen locaties geaccepteerd en kunnen klanten er overal ter wereld geld mee opnemen.

Rabobank stapt over op nieuwe Debit Mastercard-betaalpas

“De manier waarop wij betalen is de afgelopen jaren sterk veranderd”, benadrukt Jan-Willem van der Schoot (Country Manager Mastercard Nederland). “Zo is digitaal bankieren van een leuk hulpmiddel uitgegroeid tot de belangrijkste manier van aankopen doen.”

“Door deze constante veranderingen blijven we onze kaarten voortdurend evolueren: van magneetstrips naar chipkaarten, van handtekeningen naar biometrie, van plastic naar gerecycled materiaal. Het uitfaseren van Maestro naar Debit Mastercard is niet anders”, aldus Van der Schoot.

Stapsgewijs vervangen

“Dat we onze klanten nu een nog betere ervaring kunnen bieden is een prettige ontwikkeling”, vult Miranda Laan (Area Lead Payments bij Rabobank) haar collega aan. “We zijn dan ook verheugd dat de uitrol van de passen inmiddels is gestart.”

De Rabobank legt daarnaast uit dat de huidige passen stapsgewijs worden vervangen en benadrukt dat klanten hiervoor geen actie hoeven te ondernemen. Klanten ontvangen vanzelf bericht vanuit Rabobank wanneer de nieuwe betaalpas eraan komt.