Volksbank moet op zoek naar nieuwe Chief Customer Officer

03 juli 2024 Banken.nl

Marinka van der Meer vertrekt bij de Volksbank. Reden voor haar vertrek is dat de bank de functie van Chief Customer Officer op een andere manier wil invullen.

“In de bestaande opzet heeft de CCO een omvangrijk takenpakket met verantwoordelijkheid voor de bankmerken, hun product- en dienstenaanbod, de klantrelatie en maatschappelijke impact”, legt de Volksbank uit. “De huidige functie van CCO heeft hiermee zowel een sterke commerciële als een grote operationele component.”

De bank stelt zich te beraden op hoe het de nieuwe CCO-structuur wil inrichten. Het is de bedoeling dat de Executive Committee de komende periode de plannen zal uitwerken en bespreken met relevante stakeholders. Van der Meer blijft aan de Volksbank verbonden tot 1 januari 2025 en zal in de tussentijd ook een adviserende rol krijgen over hoe de nieuwe functie eruit zal komen te zien.

'Mensen zijn écht geholpen met écht contact'

“Gedurende de afgelopen zes jaar heeft de Volksbank zich sterk ontwikkeld op het gebied van klantrelatie en maatschappelijke impact, de twee pijlers van onze strategie”, stipt de vertrekkend CCO aan.

“De merken van de Volksbank worden door klanten hogelijk gewaardeerd mede dankzij de klantgerichte dienstverlening en ons duidelijke maatschappelijke profiel. Ik draag de bank in mijn hart en dank de Volksbank en alle collega’s voor deze mooie reis.”

Onderscheidende maatschappelijke profiel

“Marinka heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om de missie van de Volksbank in de praktijk te brengen: met bankieren met de menselijke maat een positieve impact realiseren voor zowel klanten, maatschappij, medewerkers als de aandeelhouder”, voegt RvC-voorzitter Gerard van Olphen toe.

“Met haar passie voor klanten en haar gedrevenheid om de maatschappelijke impact van wat wij als bank doen te vergroten heeft zij een bijdrage geleverd aan het onderscheidende maatschappelijke profiel van de Volksbank binnen het Nederlandse bankenlandschap.”