Adyen lanceert PayPals Fastlane in VS

27 augustus 2024 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen
Meer nieuws over

Adyen gaat een betaaloplossing van PayPal inzetten om het afrekenproces met een gastaccount te versnellen. Het zogenoemde Fastlane by PayPal wordt in eerste instantie alleen beschikbaar gesteld voor bedrijven en marktplaatsen in de Verenigde Staten, waarna Adyen de betaaloplossing ook wereldwijd beschikbaar wil stellen.

Fastlane by PayPal is een nieuwe manier waarmee online shoppers meer dan 80% van de tijd converteren en de afrekentijd met 32% wordt verkort in vergelijking met traditionele afrekenmethodes voor gastaccounts.

Bij het voltooien van hun eerste aankoop bij een deelnemende verkoper, kunnen shoppers hun kaart- en verzendgegevens eenvoudig opslaan met Fastlane. Deze gegevens kunnen vervolgens bij toekomstige aankopen automatisch worden ingevuld, overal waar Fastlane by PayPal beschikbaar is.

Adyen lanceert PayPals Fastlane in VS

Adyen verwacht dan ook dat Fastlane de winkelervaring van consumenten verbetert en voor een hogere conversie zorgt bij de bedrijven op het Adyen-platform.

Concurrenten én partners

“Het klantenbestand en de zakelijke relaties van Adyen maken het bedrijf de ideale eerste partner voor de verwerking van Fastlane-betalingen”, legt PayPal-CEO Alex Chriss uit. “Deze strategische samenwerking past goed bij ons doel om PayPal overal beschikbaar te maken waar mensen winkelen.”

“De uitgebreide samenwerking met PayPal versterkt Adyen bij het faciliteren van naadloze betaalstromen voor wereldwijde ondernemingen en een soepele afrekenervaring voor gastaccounts”, vult Pieter van der Does (medeoprichter en mede-CEO van Adyen) zijn collega aan. “PayPal is een merknaam die shoppers vertrouwen.”

Hoewel Adyen en PayPal gezien kunnen worden als concurrenten binnen de markt voor betalingsverwerkingsdiensten, werken de twee bedrijven al jaren samen om Adyens klanten wereldwijd te voorzien van de betaaloplossingen van PayPal.

De bedrijven stellen ook in de toekomst samen aan oplossingen te werken die leiden tot een betere klantreis en een hogere conversie. “We kijken ernaar uit om onze samenwerking in de VS uit te breiden en met onze gecombineerde expertise de verwachtingen van onze klanten te overtreffen”, aldus Van der Does.