Bijenkorf en Adyen creëren vlak voor feestdagen nieuwe betaalervaring
Wie Sinterklaas- en Kerstinkopen bij de Bijenkorf doet hoeft zijn of haar cadeautjes niet bij de kassa af te rekenen. Adyen en de warenhuisketen hebben een vernieuwende betaalmethode ontwikkeld, waarbij klanten sneller en eenvoudiger kunnen afrekenen, zonder traditionele kassa’s of pinapparaten.
In aanloop naar de feestdagen heeft de Amsterdamse Bijenkorf exclusieve pop-ups geopend van luxe merken (waaronder Chanel), met een bijzondere klantbeleving als uitgangspunt.
De pop-ups moeten een unieke beleving creëren die volledig is gericht op de feestdagen. Bezoekers worden ondergedompeld in de magie van het feestseizoen en kunnen zich laten inspireren door speciale activaties, limited edition producten, beauty touch-ups, gift experiences, en zelfs augmented reality-ervaringen.
Logischerwijs hoort óók snel afrekenen bij die bijzondere klantbeleving. Om dat te realiseren heeft het warenhuis gekozen voor Tap to Pay op Android. Hiermee kunnen klanten direct bij medewerkers afrekenen op elk moment in de winkelervaring, zonder extra hardware nodig te hebben.
Zo kunnen klanten overal in de winkel snel en gemakkelijk betalen. Hierdoor wordt de in-store ervaring verrijkt en drukte tijdens piekuren verlicht, omdat klanten overal in de winkel kunnen betalen zonder wachttijden bij kassa’s.
“Tap to Pay op Android maakt het mogelijk om de grenzen van de traditionele winkelervaring te verleggen”, legt Julien Marlier (Country Manager Benelux bij Adyen) uit. “We zijn blij om deze nieuwe manier van winkelen in de Bijenkorf aan te kunnen bieden.”
Moderne techniek en luxe merken
Met de samenwerking willen Adyen en de Bijenkorf het gemak van moderne technologie brengen naar luxe merken, waaronder Chanel. De holiday pop-up is volgens de partners een voorbeeld van hoe technologische innovatie de customer journey kan verbeteren, zonder afbreuk te doen aan de exclusiviteit en sfeer die klanten van de Bijenkorf verwachten.
“De feestdagen zijn een moment om iets speciaals te bieden en de samenwerking met Adyen maakt dat mogelijk”, voegt Ronald Luyben (Stores Director bij de Bijenkorf) toe. “We zijn er trots op om onze klanten een vernieuwende winkelervaring te bieden, volledig gericht op gemak en beleving.”