Van WC tot vintage: Tikkie breekt record na record op Koningsdag

Op Koningsdag kleuren niet alleen de straten oranje, maar staat ieder jaar ook de digitale betaalwereld op scherp. Verwerkte Tikkie in 2024 tijdens de nationale feestdag nog 612.000 betaalverzoeken, zo stond de teller dit jaar op maar liefst 694.577 Tikkie betalingen, een stijging van 13,5% van een jaar eerder.
De populariteit van de Tikkie-app (de betaalapp van ABN AMRO) blijft de afgelopen jaren steevast stijgen. Koningsdag fungeert in dat kader als een jaarlijkse stresstest én etalage voor de innovatiekracht van Nederlandse banken en betaalapps.
Waar de vrijmarkt vroeger bekend stond om het gerommel met muntjes, is digitaal betalen inmiddels de norm. Vooral de Tikkie QR-code bleek ook deze editie weer een hit.
Net als bij eerdere edities werd de app afgelopen Koningsdag vaak ingezet voor het gebruik van het toilet. Ook voor het betalen van de kinderoppas, voor aankopen op een rommelmarkt of de verkoop van oude kleding doen mensen een beroep op de betaalapp