Rocketing kiest Klippa voor snelle, schaalbare cashbackverwerking
Klippa, een specialist in slimme documentverwerking, is een samenwerking gestart met Rocketing. Dankzij de inzet van Klippa’s DocHorizon-technologie kan Rocketing, dat cashbackacties voor grote merken organiseert, het validatieproces van kassabonnen nu afronden in minuten in plaats van dagen.
Het handmatig controleren van duizenden kassabonnen zorgde voorheen voor lange wachttijden bij consumenten en veel extra werk voor de campagneteams van Rocketing. Het marketingbureau zocht een oplossing die niet alleen snel, maar ook makkelijk schaalbaar was om de groei van het aantal campagnes te ondersteunen.
“We wilden vooral een oplossing die snel werkte én makkelijk op te schalen was”, zegt Michael Dekker (co-founder van Rocketing). “Klippa’s DocHorizon deed precies dat: nauwkeurige OCR, automatische fraudedetectie en een API die eenvoudig te koppelen is aan onze pagina’s.”
Direct resultaat
De impact van de technologie was direct meetbaar. “Tijdens de cashbackcampagne voor SPA Fruit zagen we de gemiddelde verwerkingstijd dalen van een werkdag naar minder dan vijf minuten”, licht Dekker toe. “Dat scheelt een hoop. En het zorgt voor veel tevreden klanten.”
De automatisering beperkt handmatige controles tot uitzonderlijke gevallen. Dit geeft de oprichters van Rocketing de ruimte om zich te focussen op klantcontact en de creatieve kant van campagnes. De real-time, gestructureerde data uit de bonnen biedt hun klanten bovendien directe marketinginzichten.
Volgens Klippa-CEO Yeelen Knegtering tonen dit soort toepassingen de verborgen waarde van documenten aan. “Data uit bonnetjes lijkt misschien saai, maar is goud waard voor marketeers. Door die informatie razendsnel en betrouwbaar beschikbaar te maken, helpen we bedrijven als Rocketing niet alleen efficiënter werken, we maken marketing meetbaar, schaalbaar én slimmer.”
