Autoriteit Financiele Markten introduceert nieuwe site

14 november 2014 Banken.nl 1 min. leestijd

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) introduceert op 12 november haar vernieuwde website. De homepagina en de informatie voor professionals zijn volledig vernieuwd en hebben nu ondersteuning voor smartphones en tablets.

De website is voor de AFM één van de belangrijkste communicatiemiddelen. Uitgangspunt van de nieuwe website is dat de gebruiker centraal staat. De vraag van de bezoeker bepaalt de opzet en inhoud van de website.

Autoriteit Financiele Markten introduceert nieuwe website

Een belangrijk verschil met de huidige website is dat er nu twee manieren zijn om informatie op te zoeken: via onderwerp of per doelgroep. De bezoeker kan zoeken op bijvoorbeeld hypotheken of meldingen, maar ook op adviseurs & bemiddelaars. Zo wordt het makkelijker om de juiste informatie te vinden. Bovendien zijn het lettertype en de regelafstand van de nieuwe website groter, waardoor de teksten beter leesbaar zijn.

In de nieuwe website zijn nog niet het digitaal loket, de registers en het consumentendeel vernieuwd. Dit gebeurt in een later stadium.