Hypotheekaanvraag volgen met De Hypotheker-app
Hypotheek-adviesorganisatie De Hypotheker heeft onlangs een nieuwe app gelanceerd, waarmee klanten de voortgang van hun hypotheekaanvraag kunnen volgen. App-gebruikers krijgen onder meer meldingen van nieuwe stappen en wijzigingen in hun aanvraag, kunnen zien welke documenten nog benodigd zijn en waarom bepaalde ingestuurde documenten zijn afgewezen.
“Veel mensen ervaren stress bij de aankoop van een nieuwe woning en het aanvragen van een hypotheek. Ze vinden het spannend en het proces wordt vaak ook als ingewikkeld ervaren, waardoor niet altijd eenvoudig is te overzien of het allemaal wel goed gaat”, stelt Wytzejan de Jong, algemeen directeur van De Hypotheker. Om klanten meer inzicht te geven in de verschillende stappen in het aanvraagproces en de voortgang daarvan, heeft De Hypotheker onlangs een nieuwe app gelanceerd: De Hypotheker-app*.
“Met onze nieuwe app krijgen zij toegang tot praktische informatie, hebben zij 24/7 inzicht in het verloop van hun hypotheekaanvraag en kunnen zij snel schakelen met hun adviseur”, vertelt De Jong. De app, die ook wel De Hypotheker Track & Trace app wordt genoemd, geeft klanten de mogelijkheid om op ieder gewenst moment te kijken wat de status van hun aanvraag is. Zo biedt de app een berichteninbox waarin berichten geplaatst worden zodra er een wijziging heeft plaatsgevonden in de status van de hypotheekaanvraag. Aan het einde van de dag geeft de app een notificatie als er nog ongelezen berichten in de inbox staan. Ook kunnen klanten in de app zien welke documenten zij nog moeten aanleveren en welke stappen de hypotheekadviseur nog moet zetten.
Bij iedere stap in het proces wordt uitgebreide informatie getoond, en kan de hypotheekadviseur opmerkingen en toelichtingen toevoegen. Bovendien kunnen aanvragers via de app documenten openen die door de adviseur naar hen gestuurd zijn. De Hypotheker geeft aan de komende tijd de functionaliteit van de app verder te willen uitbreiden, met in het vooruitzicht de mogelijkheid om documenten te uploaden en om te chatten met de adviseur.
“De Hypotheker investeert continue in technologische ontwikkelingen die klanten kunnen helpen en het aanvragen van een hypotheek vereenvoudigen en is dan ook trots op deze nieuwe app”, vertelt De Jong. “Met behulp van de app, het aanbieden van een ‘Mijn Hypotheker-omgeving’ op onze website en de ondersteuning van onze adviseurs, heeft de klant altijd actueel inzicht in de lopende hypotheekaanvraag en is alle benodigde informatie altijd binnen handbereik”, sluit hij af.
* De Hypotheker-app is beschikbaar voor IOS (in de App Store) en voor Android (in Google Play).