De Volksbank kiest core banking platform Ohpen voor beleggingsdiensten

29 november 2017 Banken.nl 2 min. leestijd

De Volksbank heeft zijn beleggingsrekeningen gemigreerd naar het core banking platform van Ohpen. Door te kiezen voor de geavanceerde API van Ohpen heeft de Volksbank haar nieuwe ‘Doelbeleggen’ propositie kunnen integreren in de eigen bankomgeving.

Ohpen is een in 2009 opgericht FinTech-bedrijf dat een core banking platform heeft ontwikkeld voor banken, verzekerings­maatschappijen en vermogensbeheerders. Het bedrijf maakt een snelle groei door, mede gefaciliteerd door een kapitaalinjectie van €15 miljoen medio 2017, en telt inmiddels meer dan 130 medewerkers verspreid over kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

Verbetering beleggingservaring

Onlangs heeft de Volksbank besloten om te investeren in verbetering van de ervaring van klanten die beleggen via een van zijn vier bankmerken (ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS). Om dit te realiseren, heeft de bank ervoor gekozen om zijn ruim 122.000 beleggingsrekeningen te migreren naar het core banking platform van Ohpen. Door middel van The Ohpen API is de beleggingsdienstverlening nu volledig geïntegreerd in de internetbankieren omgevingen van de vier banken.

Vanuit hun internetbankieren omgeving kunnen klanten het volledige beleggingsproces aansturen, van het openen en beheren van beleggersrekeningen tot orderuitvoering en portefeuillebeheer. Bovendien introduceert de Volksbank een vernieuwde ‘Doelbeleggen’-propositie, gefaciliteerd door de migratie naar de technologisch geavanceerde API van Ohpen.

“Ik ben trots op de manier waarop mijn collega’s en Ohpen zich bij de Volksbank hebben ingezet om de migratie vlekkeloos te laten verlopen. Door de overgang naar Ohpen kunnen onze klanten blijven rekenen op een solide beleggingsadministratie en is het gebruiksgemak voor hen verder toegenomen”, aldus Alexander Baas, COO van de Volksbank.

Matthijs Aler, CCO van Ohpen, vult aan: “Wij zijn erg trots op de gezamenlijke prestatie: in zeer korte tijd zijn de beleggings­processen vernieuwd, geïntegreerd én gemigreerd. Door de uitbesteding van alle operationele processen kan de Volksbank zich richten op productinnovatie en het optimaal bedienen van de klant. Daar waar het verschil kan worden gemaakt.”