The Data Agency voegt technologiemerken samen onder één dak

07 februari 2023 Banken.nl 2 min. leestijd

Invenna en Human Inference gaan voortaan verder onder één dak. Hiermee biedt The Data Agency – het moederbedrijf van de twee merken – als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan.

The Data Agency is een groep van merken met een specialisatie in technologie, data en analyse. Naast Invenna en Human Inference behoren ook EDM en GeoMarktprofiel tot de stal van het bedrijf.

Het Customer Data Platform (CDP) van Invenna verbindt klantdata en realiseert een 360 graden klantbeeld. Human Inference biedt op zijn beurt al ruim 35 jaar softwareoplossingen voor datakwaliteit met behulp van zijn Data Management technologie, gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, fuzzy-logic technieken en een matching-engine die patronen herkent.

Door de merken samen te voegen ontstaat er volgens The Data Agency één unieke bedrijfsoplossing waarmee organisaties continu klanten, gegevens en personen herkennen en deze informatie direct kunnen toepassen. Bijvoorbeeld voor risicobeoordeling, maar ook in marketingcampagnes en -analyses.

Omdat de data centraal wordt beheerd, bewaakt én gebruikt, blijven organisaties volgens de uitleg compliant en communiceren ze relevanter. “Dit maakt Invenna-Human Inference het enige data platformbedrijf in de Benelux dat een CDP aanbiedt met MDM technologie voor onder andere CDD en Know Your Customer, IT en marketing.”

Toegenomen behoefte

“Recent onderzoek door Gartner onderstreept de trend dat CDP en MDM technologieën naar elkaar toe groeien en bij voorkeur deel uitmaken van één platform”, legt Pieter Hallewas (directeur van Invenna en Human Inference) uit. “Wij merken ook dat steeds meer bedrijven complexe datastromen hebben waardoor zij behoeften hebben aan een sterke MDM oplossing die onderdeel vormt van hun CDP. “

“Tot op heden was zo’n geïntegreerde oplossing niet beschikbaar. Door de samenvoeging en integratie bieden wij organisaties nieuwe mogelijkheden: van het vereenvoudigen van hun IT landschap en het verbeteren van de dienstverlening tot het verkleinen van bedrijfsrisico’s en relevantere klantcommunicatie.”